Friday, December 19, 2008

anneannemi baglayin bana

Bayram tatilinde iki hafta sure ile anneanne hasreti gideren oglusum tatilin bitmesi ve okullarin acilmasi nedeni ile yine anneanne ozlemi ile basbasa kaldi.
Surati asik, morali bozuk dolasiyo kac gundur. Neden boyle oldugunu sordugumda cevap hep ayni -- anneannemi ozledim--
Senide gondereyim oraya diyorum o fikre de yanasmiyor zaten bende teklif ederken --gitmek istemesin-- diye icimden dua ederek soyluyorum. Kucuk ve tatli huysuzum yanimda olmayinca tadi tuzu olmayacak evin biliyorum ama onu bu sekilde uzgun gormek cok kotu ne yaptiysak olmadi...Bu haftasonu icin plan yapmaya calisiyorum soyle kafasini dagitip neseli moda tekrar donecegi bir plan olmali ama henuz bir ampul yanmadi kafamda.
Madagaskar 2 de gelmedi henuz buralara, gecen gun reklamini gordugunde gitmek istemisti bugune kadar sinemaya gitmeye hic yanasmadigi halde bunu sinemada izlemek istedigini soyledi. Ama sansina izleyemedik henuz, sinemada ne yapacak cok merak ediyorum bugune kadar goturme cabalarimin hepsi sonucsuz kalmisti.
Yerli mali haftasi firtinasi esiyo etrafimizda. Ne tarafa donsem ayni sey ile karsilasiyorum. Bu sabah arkadasimla telefonda konusurken cocuklardan acildi konu ve ilkokula giden oglunun neler yaptigini sordugumda yerli mali haftasi hazirliklari vardi en son onu yaptik ben browni yapip gonderdim dediginde gulme krizi geldi bana. Yerli mali haftasi ve browni daha da ilginci baska velilerin coca cola, fanta gibi icecekler getirdigini ogrendim.
Kres doneminde oldugumuz icin bizde yoktu yerli mali haftasi kutlamalari ama seneye anasinifina baslayinca ne yapacagima karar verdim; tiramisu
Millet olarak kendi benligimizi, sahip oldugumuz degerler ve gelenekleri terketmeye hevesli ve meyilli oldugumuzu biliyorum ama yine de bunlari ogrenmek garip geldi bana.
Yaklasan yilbasi coskusuna bakiyorum, evlerde artan noel agaclarina, noel babanin hediyeleri ile doldurmasi beklenen kocaman corap suslere ve ilerde oglusum --bizde noel agaci alalim susleyelim anne-- dediginde ne yapmam gerektigini dusunuyorum. Elimde bir tabak kurabiye ve bir bardak sutle bacanin dibinde noel babayi mi beklerim boylece mutlu etmek icin bende bu furyaya katilirim mi farkinda olmadan bilemiyorum.
Gecen gunlerde odasindayken baca kapaklarini gorup -- bunlar baca di mi?noel baba gelip hediye getiriyo ordan di mi?-- diye sormustu bana ve noel babanin olmadigini anlatmistim kisaca.
Sonra hayal mekanizmasi devreye girdi; kocaman gobekli noel baba kucucuk baca deliginden girmeye calisiyo-- ohooo bilmiyomusunuz gelcegi mi?buyutun sunu biraz, seneye hediye falan getirmem ona gore -- diyerek fircaliyo bizi...
Neyse nerden nereye geldim velhasil kelam anneannemiz yine uzaklara gittigi icin bedbahtiz biz, bu haftasonu eglenmeye kafamizi dagitmaya ihtiyacimiz var ama henuz ne yapacagimiza karar vermis degilim.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails