Thursday, June 15, 2006

Bu ellerin boyle masum durduguna bakmayin:)
























Oglusumun sag ayaginda iki gundur bir gariplik var soyleki adim atarken o bacagini kasiyor ve aksak aksak yuruyordu. Biraz bekleyip durumun ne olacagina bakalim diye karar aldik ev halkiyla ama bu sabah ayakta durup dururken dusunce beklemenin bir suru endiseyi beraberinde getirmekten baska birseye yaramiyacagini anladik...Once cocuk dr.u muayene etti evin icinde pervane gibi dolanan, yerinde duramayan ogluma 2 adim attirmak deveye hendek atlatmaktan daha zordu sonra ciplak muayene fasli basladi burasi deve olayindan daha zordu dinazor seklindeki muayene masasi karsidan ogluma hos gelmis gulerek ona bakmisti ama ustune yatmak hayir pek de cazip gorunmedi galiba gozune ya da aklina yaklasik 2 hafta onceki serum takma seramonisi gelmis olmali Tugkani tutabilene askolsun bir karis bacagi muayene olcak diye sirtimdan sular indi:))sikayetcimiyim hayirrr oyle bisey mi dedim??:)Sonra birde ortopediste danismak istedi cocuk dr.u cunku gorunurde bir sorun yoktu ne morluk ne sislik ne aglama nobetleri sadece aksiyordu ayak... Muayene sahnesinde 2.cekim 1.sahne fasli basladi yine dinazor seklindeki muayene masasina yatmamak icin direnisler basladi, ayaklari ciplak oldugu halde tasin ustunde yurutun dedi biz annemle "ne tasin ustunde mi?" diye tepki gosterdik hemen, "eve gidince yikarsiniz " diye buyurdu, icimden yuzune karsi "koca hoduk gidince yikarizda tas soguk diye tepki gosterdik" dedim, dogal olarak Tugkan soguk tasa basmak istemedi " e ayakkabisini giydirin bari" diye 2.kez buyurdu sis gobekli ortopedist neyse kirmadik kendisini dedigini yaptik, "yurutun" dedi bu noktada bir onerim var cocuklar hakkinda kolayca bir onermede bulunan dr.larin cocuk sahibi olmalarini ongoren bir yasa cikarilmasini talep ediyorum... Ya da "kolaysa sen yap da bir gorelim" demek serbest olsun hayir serum takma olayinda hemsire bagirta bagirta serumu taktiktan sonra "ama kimildamamasi lazim benim elimden gelen bisey yok, yatakta yatmasi lazim" dedikten sonra da dusunmustum ama neyse destur deyip bir an once serumun bitmesi icin dua etmistim... Iste bu yuzden zaten cocugu hasta oldugu icin moralman cokmus bir anneye ahkam kesmenin sona ermesini istiyorum.Neyse donelim hastane maceramiza muayene bitti geldikmi kan alma sahnesine hemsirenin elinde 3 tupu gorunce bu is yerine bir deve surusune hendek atlatmayi tercih etmeye basladim, hemsire " cocugun bacaklarini bacaklariniz arasina alin" dedi valla bu sozden ben bile korktum herhalde ayak ustu ameliyat edicek diye korkmaya basladim, tahmin ettiginiz gibi bu is hiiccc kolay olmadi bir enjektor kan almak icin hastaneyi ayaga kaldirdik, oglumun bana olan guveni birkez daha sarsildi ve birkac tirmik darbesine maruz kaldim neyse bu isde bitti hemsireler cocugumun koluna bant takip "cicek" diye kandirdilar eve gelene kadar cicek kolumuzda durdu ee bu gusel cicegi babamiza da gostermemiz gerekiyordu, kan alma iskencesi bitince geldik filme...Yine bir muayene masasi isin kotusu dinazor masa kadar sevimli degildi Tugkan ne oldugunu anladi ve "yuru" diye komut vermeye basladi:) Filmi cekicek olan yonetmen kapidan gorundu yaniniza birini daha alin dedi hemen annemi cagirdim imdada o ust tarafini tuttu bende bacaklarini kalca filmi, diz filmi, sag-sol diz filmi ayri ayri cekildi cekilmesine ama birde gelin bize sorun... Neyse hersey bitti ohh sira sonuclari beklemeye geldi 45 dk. beklememiz gerekiyordu e bu kadar seye katlanmistik bekleyelim bari dedik, oglusum bu sure zarfinda da rahat durmadi gelen gecen kiza kur yapip adinin "kakan(Tugkan)" oldugunu soyledi. Gelen gecen hastalara baktik derken beklenen oldu ve sonuclar geldi, koca gobekli ortopedistin odasina girdik "sonuclarda anormal bisi yok" dedi, 2 hafta once gribal bir enfeksyon gecirip gecirmedigini sordu hayir gecirmemisti, korkacak bisi yok ama yine de bir surup yaziyorum diyerek lafini bitirdi ee bu kadarmiydi? "neden olabilirdi" bi sebebe bagli olmayabilirmis ama birkez daha endiselenecek birsey olmadigini soyledi ve ekledi" mumkun oldugunca dinlensin" buyrun burdan yakin nasil yani?dedim mumkun oldugunca dinlensin dedi "iyi de nasil?" dedim yine icimden neyse birsey yoktu onemli olan da buydu, 2 gundur tepemde dolasan endise bulutu dagilmisti...Hastane maceralarimiza bir yenisi daha eklenmis oldu boylece ama sonu iyi bittigi surece bir sorun yok. Mutluyum, mutlusun, mutlular...

13 comments:

Binnur Akhun Önen said...

Merhaba Mom,
biz de bundan 1 ay evel kadar hastanelerdeydik,
gece yarısı ateş mateş derken idrar tahlili, kansızlık mansızlık hadi bakalım derken, efendim biraz kansız bulundu 3 ay sonra bi daha gelin bakalım dendi. ama ben gitmeyecegim,bosyere cocugu uzuyorlar.
veriri demir hapını tamam.
bazen insan ebevceyn olmayan doktorları dedigin gibi biraz uzak buluyor...

Binnur Akhun Önen said...

bu arada hic bir sey cıkmamasına sevindim....

mom said...

Merhaba Binnur sizede cok gecmis olsun, cocular daha simdiden delik desik oldular...Zaten ne kadarcik kanlari varki bizde ishal icin yine 3 tup kan vermistik ama yine de sonucta saglikli olsunlarda bende cok sevindim hicbirsey cikmamasina:))kendime geldim

Aslicin said...

Ah mom ah seni öyle iyi anlıyorum ki

Bacak ve film konusu dışında, serum, kan alma , muayenelerde koşuşturma, anlayışsız doktorlar ve pervasız hemşirelerden ben de nasibimi aldım.

Allah bir daha da düşürmesin :)

Çok geçmiş olsun,her şey yolunda çıktıysa çok iyi, çocuklar bazen garip davranışlarda bulunuyorlar, muhtemelen oyun da yapmış olabilir.Ama sen yine de internette bir araştır, ben biraz pimpirikliyim de :)

mom said...

asli aslinda cocuk hastaneleri kurulsa ne gusel olur sadece cocuklara ozel onlari anlayan dilden insanlar bulunsa bol bol:))
bakalim onumuzdeki gunlerde adimlari duzelcekmi ama saglik yonunden bisey olmamasi sevindirici

Nagiş said...

Öncelikle çok geçmiş olsun Tuğkişime kötü bir şeyinin olmaması iyi haber. O işlemler eminim ki çok zor geçmiştir ama ortopedi muayenesi maalesef ki böyle olur şekerim. Özellikle bu küçük bir çocuksa ve yürüme ile ilgili bir sorunu varsa, taban düşüklüğü yada spastiki bir sorunu olup olmadığına karar verebilmesi için, çıplak ayak yürüterek muayene etmesi gerekir. Hatırlarsan Erenay'ı da götürmüştüm içe bastığı için, daha 11 aylıktı ve çıplak ayak yürütmeye çalışmıştık...
Sen çıplak ayak yere basma karşıtısın ama biz Erenay ı öylece bırakıyoruz biliyorsun :))Seviyo kerata.
Tuğkan'cığıma tekrar geçmiş olsun, dinlensin biraz da zaman geçsin bakalım askaması düzelecek mi?
Sevgiler

sevilay said...

gemis olsun canim.

Ben bu konuda birsey söyliyeyim, bizim yigen de ayni olay olmustu, ayagin üstüne basmiyordu, topaliyordu, dr. bekli ayagini bükmüstür dedi, sis, morluk yoktu ve dr. mümkünse kosmasin ve fazla ayagin üstüne basmasin demisti. 2 Gün sonra düzeldi.

Yani röntgenlerde birsey cikmadiysa, icin rahat olsun.

Öptüm kankan´in yanklarindan:))))

Age35 said...

Çok geçmiş olsun işte çocuklar böyle pat diye değişiveriyor ve alt üst ediyorlar insanı...Sonra da bir içten gülüşleri ile unutuveriliyor bütün sıkıntılar..

sumuklubocek said...

yeni template'in cok guzel olmus sevgili mom.... gule gule kullan.
ayrica tugkan abimizin birseyi olmamasina sevindim ;) gecmis olsun yine de...

ibeking said...

ama annesi ne tatlı şu ellere bi bak

mom said...

nagish im saol insalla duzelir bekliyoruz hala duzelmedi

sevilay saol bizde hergun bir sebep uretiyoruz ev halkiyla soyle olmustur boyle olmustur diye:)

age35 haklisin bir gunleri bir gunlerine uymuyor ilginc bu cocuk kismisi:)

sumuklubocek saol template i begenmene sevindim

ibeking gorunuse aldanmaa:)o eller heryerimi yoldu birde o kadar kuvvetli ki mengene gibi mubarek:))

aqua said...

hastane maceranızın sorunsuz gecmesıne cooookkk sevındım gecmıs olsun:)

mom said...

aqua saol iyi ki sorunsuz gecti yoksa ben kafama takar yine dertlenirdim durdugum yerde:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails