Monday, June 12, 2006

oglus, haftasonu ve yeni tarifler

Havalar isinmadi bir turlu ben ne guzel yaz geldi diye sevinirken Haziran ayinda havanin ne kadar soguk olabilecegini gormus olduk. Ben burada oturmus denize girip guneslenme hayali kurarken sagnak yagmur hayallerimi yikip goturdu :(
Tabi ben ne yaptim?Boyle havalarda en guzel sey kendimi
yemeklere vermektir deyip degisik tarif arayislarina girdim.
Kimilerini okurken agzimi sulandirsalarda sonuc husran oldu,
bazen kafamdan tarifler uydurup denedim ama yilmadim denedim
hep denedim:))Bu arada oglusum normale dondu bu zaman zarfinda beni en cok
sevindiren olay buydu artik aramiz iyi ama tam bir sut
tiryakisi olup cikti. Yatip kalkip sut iciyo ve kucucuk
midesnde yemeklere yer kalmiyo. Biz ne guzel istahi acildi
diye havalarda ucarken sevincimiz kursagimizda kaldi...Ama sirinlik son gaz devam, kendisiyle oynamamiz icin
"yolursunn, yutfeennn" deyip yalvarmalar, hic ummadigimiz
anlarda opucukler kondurmalar, elimizden tutup odasina "aaba
(araba)" oynamaya goturmeler insan hayir diyemiyor boyle
durumda...Bugunlerde en favori isimiz "barbi(barney)" cd si izlemek
dun arka arkaya 2 defa babasi ile birlikte izleyince babamiz
nereye kacacagini sasirdi:) Bu sabahta gozunu actigi gibi ilk
soyledigi "barbi" oldu.Gazetelerde bankalarin logolarini gorunce taniyoruz artik;
akess(axess), hadaaa (vadaa-world), bonu (bonus), koc...hal boyle olunca buyuyunce bankaci mi olacak bu cocuk diye
endiselenmeye basladik:)Banka isimlerini siraladiktan sonra market brosurlerini
incelemeye basliyoruz ve tanidiklarimizi sayiyoruz, en cok
bisiklet sayfasinda takilip kaliyoruz, kocaman bisikletlerde
gozu var oglusumun, " sen daha kucuksun onlari suremezsin
onlar abi-abla bisikleti " desekte numaradan aglayip
"binemiyoooo, alamiyooo" demeler kacinilmaz oluyo ve daha 21
ay once aramiza katilan kucuk kara bir bocegin bugun bunlari
soyledigine bazen inanamiyorum:))Sayilardan 4 ve 8 i cok iyi taniyoruz :)Gecen gun tv izlerken
8 rakamini gorup " seki seki" deyince annemle birbirimize bakakalmistik cunku sayilarla ilgili gorsel bir ogretimiz olmamisti sadece sozel olarak 1 den 10 kadar sayiyorduk...
dere otlu pogaca
Gelelim vericegim tariflere ilk tarif bir pogaca dere otlu pogaca diyelim biz adina cunku tarifini biryerden bulmadik kardesim bir pastaneden almis getirdi yedik cok hosumuza gitti bide yaparmiyiz yapamazmiyiz denemeye karar verdik ve sonuc guzel oldu bende sizinle paylasiyim dedim, malzemleri
1 su bardagi yogurt
1 su bardagi sivi yag
3 yumurta+1 yumurta sarisi
1 paket kabartma tozu
Kucuk kiyilmis dere otu (miktari tercihe gore)
Tuz
Un
Hepsini derin bir kaba koyup yoguruyoruz hamurumuz hazir olunca icini hazirliyoruz biz beyaz peynir ve haslanmis pure halinde patatesi, tatli toz kirmizi biberi karistirip koyduk, ustlerine yumurta sarisi surup susam dokuyoruz ve onceden isinmis firinda pisiriyoruz.
acıbademli cilekli prenses tatlı

2.tarifim ise cilekli bir tatli tarfini guzelbebekler grubundan arkadasim gul' den aldim, en son bulusmamizda yapip getirmisti afiyetle yemistik burdan birkez daha ellerine saglik diyorum nefis ve hafif bir tatli olmustu.
Pazar gunu misafirlerim vardi ne yapayim diye dusunurken bu tatli geldi aklima yedigimde tadi damagimda kalmisti cunku:) Ama malzemeleri bir araya getirmek baya zor oldu daha dogrusu acibadem kurabiyesini bulmak zor oldu sabahin korunde:)
Bakalim icinde neler varmis;
2 paket kucuk boy acibadem kurabiyesi (20 cift)
9 corba kasigi irmik
9 corba kasigi seker
1 lt sut
1 paket vanilya
Cilek
1 palet cilek jolesi
50 gr margarin
Oncelikle irmik, seker, sut ve vanilyadan olusan muhallebimizi pisiriyoruz onunla isimiz bitikten sonra acibadem kurabiyelerini rondoda iyice ufaliyoruz sonra eritilmis margarinle karistirip tepsimizin en altina elimizle bastirarak koyuyoruz snra ustune ilinmis muhallebimizi koyuyoruz, muhallebinin ustune yarim yarim kesilmis cilekler ve en uste paketin ustundeki tarife gore hazirlanmis jolemizi dokup buzdolabinda bekletiyoruz.
Dun en cok ilgi ceken sey bu tatli oldu goruntu olarak goze hitap ettigi gibi tad olarakta mideye fazlasiyla hitap ediyor :)
Gerci yaza insallah girecegimiz su gunlerde kilolarimizdan kurtulmaya calisirken bu ne perhiz bu ne lahana tursusu durumu oluyo ama olsun bu nefis tad icin kacamak yapmaya deger diye dusunuyorum. Ustune degisik meyveler konulupta denenebilir.Simdiden afiyet olsun diyorum:))

2 comments:

gulece said...

1- tugkancik buyudu masallah
2-pogacayi deniycem,ama bu tarif yazanlar niye kac derece firinda kac dk pisirdiklerini yazmazlar anlamam,sen yaz kendi firinina gore,biz de ort bise ayarlariz kardes:)
3-tatlimin ismine bayildim:) begendigine de sevindim,blogda paylastigina da ayrica sevindim

mom said...

hehe giciklik olsun diye yazmiyoruz:))
ben 180 derecede yaklasik yarim saat kadar pisirdim, ozellikle yazmiyorum cunku firinlarda farklilik oluyo, ben bir tarifte gorup uyguladigimda istedigim sonucu alamiyorum...
tatlinin ismi biraz uzun oldu ama olsun, bu kadar guzel bir lezzeti paylasmasam olmazdi:))
Tugkan buyudu evet zaman cabuk geciyor iyi degerlendirmek lazim

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails