Friday, May 04, 2007

Aksam gezmeleri ve yeni tatlar...

Carsamba gunu isyerinden arkadasim beni ve birkac arkadasimi evine davet etmisti.Cay vaktine sira gelince masaya konanlara hyretle bakmaya basladim ve hemen fotograf makinami elime alip bu guzelligi paylasmam gerektigini dusundum.

Arkadasimin kayinvalidesi tabir yerindeyse dokturmustu :-)
Hem gorsel ve hem lezzetsel bir solen yasadim arkadaslar buradan birkez Hatice Teyze buyuksun diyor ve ellerinden opuyorum.

Bu kadar mi ozenle yapilir birsey bu kadar mi albenili olur...
Eee bize de bu guzelliklerin tadindan bakma gorevi dusmustu severek bu gorevmiz yerine getirdik tabi ki :-) Arkadasimin kizi Gulcin de gonullu modellik gorevini ustlenince degmeyin keyfime ben fotograf cekerken kendimi kaybetmisim :-)


Simdi o aksamdan size iki tarif yazmak istiyorum.Birini simdi yazip digerini baska bir post'a saklayacagim (yasasin kotuluk :-))

Cicegi burnunda hamile, o bir erkek annesi arkadasima tarifini sordugumda aynen sunlari soyledi oldugu gibi yaziyorum buraya.

Malzemeler:
1 paket misir gevergi (500 gr)
3 corba kasigi tereyag
3 corba kasigi bal
5 paket Metro marka cikolata

Once tereyag ve bali bir tencereye koyup ocakta eritiyoruz. Eriyen karisimin icine metrolari ufak parcalara bolup ekleyerek erimelerini sagliyoruz. Bu karisimin isi tamamdir ilinmak uzere bir kenara koyuyoruz.

Karisimimiz ilininca icine misir gevregini karistiriyoruz ama bir paket misir gevregi cok geliyormus birazini ayirinca daha iyi bir kıvam oluyor dedi. Karisimin ilik olmasinin nedeni misir gevreklerinin sicaktan sekilerinin bozulamasini engellemek.

Sonra bir kahve fincanina hazirladigimiz karisimdan koyup kucuk kek kagitlarina ters cevirerek sekil veriyoruz.Cok degisik ve guzel bir lezzet denemenizi tavsiye ederim.



Fotograf cekmeye agirlik verince uzun zamandir pasta-borek yapimi ile ilgilenememistim en sık yaptigim sey Tiramusu olmustu bu zamanda hem kolay hemde hafif olmasi nedeniyle buzdolabindan nerdeyse pek eksik olmuyor.

5 comments:

вuяcynι said...

mom..aplam ya.)

benım adresım değişti:)

www.burcynimini.blogspot.com

sona o datlı var ya..ya ben de özledim..bana çikolatalı pasta yapsana:)

mom said...

Burcucum sen istersinde yapmazmiyim cikolatali pasta ;-)

Adresini degistiririm ne guzel isim bulmussun oyle :-)

opuyorum seni...

loungetime said...

Kesinlikle tadı da süper olmuştur.

Aslı Cin said...

Mısır gevrekli çok fazla tarife rastlıyorum bu günlerde, gayet de güzel görünüyor.

Heroes'a gelince, bana konusu çocukça geldi ama bu kadar fanatiği olduğuna göre bir şey var. Ben hala Lost' dayım.

mom said...

Kilolar artinca misir gevrekli tarifler uretiliyor galiba Asli:-)

Heroes in konusu cocukca degil fakat biraz yavas ilerliyor tek sikayetim bundan oturu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails