Friday, May 25, 2007

karman çorman

Yaziya basladim ama oyle anlatacak sabit bir konumda yok her telden biseyler olacak sanirim hadi hayirlisi bakalim:-)
Bu aksam uzun zamandir bekledigim Karayip Korsanlari-Dunyanin Sonu filmine gidecegim bir aksilik olmazsa tabi onun icin cok heyecanliyim.
Ozelliklle sinemada izleyecek olmam da ayrica bir heyecan konusu kendimi bir filmin galasina katilacakmis gibi hissediyorum nedense, yok yok kesin beni bu havalar carpti :-)
Hava demisken yaz da gelmedi bir turlu, dun aksam gazeteyi okurken gozume carpti son 80 yilin en sicak yazi olcakmis sanki gecen senede boyle birsey demislerdi de topu topu 10 gun yaz olmustu bizim burda :-)
Aksam gazeteyi okurken gerildikce gerildim bir Stephen King kitabi alip okusam daha az gerilirdim herhalde. Insan olarak bile vasiflandiramayacagim cani ruhlu bir yaratik 6 yasinda ki kiz cocuguna tecavuz edip oldurmus, o kadar cok soylecek sozum var ki bu konuda diger yandan bu sozlerin hepsi birden dokulmek istedikleri icin ortaya, toparlayip anlasilir cumle haline getirmek cok zor.
Aklim almiyor boyle birseyi nasil yapabilmis, ne dusunmus, baska bir dunyada mi yasiyor, kimse tutup insanligi ogretmemis mi, ailesi nasil, onlarin insanliktan haberi yok mu boyle bir evlat yetistirmis yoksa bu dogustan gelen bir kusur mu yapacak birseyleri yokmuymus, tedavi ettirmemisler mi gibi bir suru ama bir suru cevaplanamayacak kisir dongu sorulari dolaniyo kafamin icinde, dusunmek istemiyorum ama bir nokta da yine dusunurken buluyorum kendimi.
Boyle birsey olunca hep soyluyorum Jennifer Lopez in Hucre filmi geliyo aklima. Psikopat katilin beynine girip insanlari oldurme nedenini ve sakladigi son kurbanini bulmaya calisiyorlardi. Adam cocuklukta babasindan gordugu siddet uzerine ruh durumu bozulmus ve kendine ait bir
dunya yaratmisti.
Yaptiklarini da kendi dunyasindan esinlenerek yapiyordu.Yani bu tur olaylarda kisilerin aileleri ve yetistirilme tarzindan buluyorum sucu cogunlukla ve bir cocuk yetistirirken anliyorum bu isin ne kadar ince, hassas bir konu oldugunu. yaptiginiz her davranis onda birseylerin sekillenmesine yol aciyor ve bir zaman sonra olaylara karsi gosterdiginiz tepkilere dikkat etmeye basliyorsunuz.
Cunku siz artik bir idolsunuz iste bu konuda ailelerin bilinclendirilmesi gerek diye
dusunuyorum. Ama maalesef ulkemizde bu tur egitimler gereksiz goruluyor ya da daha elit tabakaya yonelik faaliyetler surduruluyor.
Insanlara ogretilmesi lazim; cocuklar bizim gelecegimiz, dunyaya gelmeyi isteyip istemedikleri sorulmadi ya da sahip oldugu aileyi secme sansi verilmedi, onun icin gozumuz gibi bakip korumaliyiz, hayatla basa cikabilmeyi ogretmeliyiz, kisiliklerini bozacak sacma davranislardan vazgecmeliyiz ne bileyim aklima gelen sey dayak oluyor bu konuda....
Sonra calistigi bankanin parasi ile iddia turu birsey oynayarak butun parayi kaybeden akilli bir vatandasin haberini okudum.
Bu insanlara ne oluyor anlamiyorum bu kadar mi caresiz bir durumdaydi yoksa kafasi mi calismiyordu cozemedim.
Birde Ankara' da patlayan bomba ile ilgili haberler vardi, gorgu taniklarinin ifadelerini yazmislar, cocugun birisi yanimda duran amcanin kafasi koptu demis bu kadarini bilmek zorundamiyiz diye dusunuyorum bazen yani o sahneyi canladiriyorum da gozumun onunde zaten garip olaylarin bolca bulundugu bir ulkede yasiyoruz paranoyak olmamiza ramak kalmis durumda bir de
boyle haberler okuyunca iyice karamsar oluyorum.
Kendime gelene kadar gazete okumamaya karar verdim :-)
Oglusumdan bahsedeyim biraz, gecen gun isten eve gelince bana nasil dustugunu anlatiyor;
- Yonca dedemin yaninda arabamla oynuyodum (yere oturuyor olay anini anlatmak icin), boooyyleee suruyodum(klasik kurbaga oturusu ile yana dogru egilerek arabayi surme hareketi) sonra boyle kafa ustu dustum (bu asamada yere yatar ) ve beni kahkahalara bogan son cumleyi soyler, iste boyle dustum Yonca ne halim varsa gordum....:-)
Tabi ben birkac kere tekrarlattim --ne halim varsa gordum-- kismini...
Dunde yine isten geliyorum zat-i sahanem balkondan bana bakiyo
-Yoncaaa beni opme bana sarilma
-Peki oglum oyle olsun
O sirada bahcede ayni sitede oturdugumuz ama hala bize gelmeyen komsularimizdan oglumla yasit kizi olan komsu sitenin bahcesindedir kucuk kizsa cimlerin ustunde yanindan gecerken
-Yoncaaa bak o benim arkadasim hani orda duruyoya yanindan geciyosun...
-Oylemii ne guzell, oglum bunlar evimize bile gelmediler eminmisin arkadas olduklarindan diyorum icimden tabii :-)
Tabi kucuk kizla tanistiklari oynadiklari falan yok zat-i sahanem hayal kuruyo yine, su eve tasinali Mayis ayinda 1 sene oldu bizim komsular hala bana gelcekmis sayikliyorlar
-Ay size de gelemedik, su kisisi yazliktan donsun gelicez
-Hep beraber toplanamadik gelcez ama,
Utanmasalar ibibikler oter otmez ordayiz diyecekler, yahu savasami gidiyorsunuz tek tek gelin nolcak adam yemiyorum ben evimde, artik gelicez dediklerinde guluyorum sadece yakinda dedikodum cikar, yeni gelen hic misafirperver degil gelicez diyoruz sadece guluyo davet etmiyo en iyisi gitmeyelim diye, insanogluna yaranmak mumkun mu? tabi ki hayir...
Neyse gelene kapimiz acik, buyursunlar gelsinler gelmek istiyorlarsa...
Ne karisik bir yazi oldu toz sekeri gibi dagildim resmen :-)

7 comments:

uykucu said...

hücre filmini bende görüp acayip etkilenmiştim sanada katılıyorum..demek ne hali varsa görmüş ha! öldüm gülmekten alem senin ufaklık .bende oğlumun bana ismimle hitap etmesini bekliyorum ama hala anni diyor, babasıda kızıyor hayır ismimizi söylemesin arkadaşmıyız diye .ama çok sevimli isim söylemesi..ben 3 yıldır oturuyorum binada bir allahın kulu gelmedi sen yine iyisin:)
benim yorum da karışık oldu azıcık...

gulece said...

ne halin varsa gor emi yonca sen :))

gulece said...

ne halin varsa gor emi yonca sen :))

Aslı Cin said...

Ben gidip hangi birine yorum yazsam diye düşüneyim önce ;)))

вuяcynι said...

o toz şekerinden un helvası ne de güzel olur annem:D:D

doru adreste buldun beni..o ne güzel resimler öle..aman..cicim..:)

mom said...

figen bende insanlar her ne kadar garip garip baksalarda oglumun bana adimla hitap etmesinden mutluyum ama ilerde degisir mi bu fikrim bilmiyorum :-)

gulo sende ne halin varsa gor :-P

burcu tesekkur ederim gusel gelinim :-)un helvasi da yaparim ben sana ehue

mom said...

aslicim biraz gec cevap yazdim yorumlara simdiye kadar karar vermissindir sanirim :-D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails