Saturday, January 03, 2009

cheesecake ya da peykek... ne derseniz

Hayatimda hic bu kadar cheesecake yememistim. Zaten burada yapan yer yoktu. Son zamanda acilan Ozsut haricinde bir hamburgercinin atak yapmasi uzerine diledigimiz zaman yeme firsatina sahip olmustuk. Ozsut' un cheesecake' i cok guzel ama digeri adini hatirlamadigim bir markaya sahip Chicagonun en unlu cheesecakeimis ama tabi buraya gelen kadar bayatlamis olabilir.Saka bir yana tadini begenmedim fazla beklemisti.
Bir turlu cesaret edemiyordum yapmaya belki kotu yapip bir daha cheesecake yiyemeyecegimden korktum bilmiyorum denemedim iste. Gecen gunlerde niyeti bozup tarif arastirmaya basladim, birbirinden farkli bir suru tarif kafam karisti haliyle. Sonra dergileri karistirirken Sofra dergisinde --kolay cheesecake-- yazan tarifi buldum. Ama tarifte yazan limon jolesini iki gun market market aramak bir ise yaramadi koca sehirde limon jolesi satan biryer yok gibiydi, o tariften vazgectim. Kolay yoldan kurtulamayacagimi anladim ve yedek tarif ile iyi gecinmek gerekiyordu. Kolay tarifte cheesecake in pismesi gerekmiyordu ama diger tarifte 1 saat kadar pisirmek gerekiyordu.
Bu tarifi Leziz dergisinde buldum --cikolata soslu cheesecake-- olarak geciyor ismi ama siz uzerine ne isterseniz koyabiliyorsunuz. Ben ahududu receli koydum gerci cheesecake cennetinin icine dustugum icin cikolatali ve visne recellide yedim hepsi cok guzeldi. Ama en guzeli ahududulu olandi bence. Cok olunca insan secim yapmakta zorlaniyor tabi.
Pisirme suresi ile ilgili sıkıntı cektim soyleki; tarifte 180 derece firinda 60 dakika pisirmemiz gerektigi yaziyordu, benim firinim ile bu sure ve sicaklik yarim saat icinde elimde yanmis bir cheesecake olabilirdi, elimde ki kelepceli kalipta kucuktu. 150 derecede pisirdim bu 60 dakikadan fazla surdu tabi, yarim saat sonra ustu yanmasin diye alumunyum folyo koymak zorunda kaldim. Firindan cikarmama yakin 180 derecede pisirdim ve batirdigim kurdanlar hala temiz cikmadigi icin endiseli bir sekilde firindan cikardim muhtemelen pismedi diye dusundum ve sogumaya biraktim once disarda sonrada buzdolabinda.Kestigimde ici pismisti ve bence fazla bile olmustu cunku tabana yaydigim biskuviler yanmisti. Neyseki biskuvileri almadan dilimleyince yenilebilir birseydi.Ilk cheesecake denemem boyle gecti iste, biraz stresliydi ama ben yanik biskuvilere ragmen sevdim bir dahaki sefere batirdigim kurdanlarin temiz cikmamasina aldirmamak ve tarifte yazan pisirme suresi ve derecesine bagli kalmam gerektigini not aldim kendi kendime.
Bu tarifi denedikten bir hafta sonra limonlu jole vukuatini bilen ve aramalara katilan bir arkadasimiz tesadufen gittigi bir markette ki bakmayi unuttugumuz bir marketti bu limonlu joleyi bulmus ve kaptigi gibi bize gelmisti. Artik kolay tarifi de deneyebilecegim yasasin.
Cheesecake ile ilgili onsozu gectikten sonra sanirim tarife gecebilirim;
600 gr labne peyniri
2 su bardagi un
300 gr toz seker (ben 250 gr koydum recel ile cok fazla tatli olmasindan korktugum icin)
2 yumurta
400 ml krema
300 ml sut
100 gram kepekli biskuvi(burcak' in yulafli biskuvisini kullandim)
40 ge tereyagi (tereyaginin agir kokusunu tatli yiyeceklerde sevmedigim icin margarin kullandim ve 100 gr )
Labne peyniri ve tozsekeri bir kapta mikser ile sker eriyene kadar karistirdiktan sonra unu ilave edip karistirmaya devam ediyoruz.
Kremayi ve sutu de ekleyip karistirmaya devam ediyoruz.
Diger yandan yumurtalarin sarilarini ve beyazlarini birbirinden ayirip once beyazlarini sonra da sarilarini karisima yediriyoruz.
Kapta ki karisimi suzgec yardimi ile baska bir kaba suzuyoruz.
Sonra biskuvileri rondoda un haline getirip erimis margarin ile karistiriyoruz.Biskuviyi kelepceli kaliba ince bir tabaka olacak sekilde bastirarak koyuyoruz ve 10 dakika buzdolabinda bekletiyoruz.
Bekledikten sonra uzerine karisimi dokup 180 derecede 60 dakika pisiriyoruz. Firindan cikan cheesecake i soguyana kadar disarda dinlendirdikten sonra 6 saat buzdolabinda bekletiyoruz.
Sonrasinda ise uzerine istedigimiz sosu dokup yemek kaliyor.
Nefis bir tatli bu cheesecake, bir fincan filtre kahve ile afiyetle yeniyor.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails