Friday, January 02, 2009

haftasonu denemeleri volume 3


Hancock filmini gordugumden beri takmistim Kofteli spagetti olayina, Sbarro' da yedikten sonra hayal kirikligina ugramistim gerci ama yine de kendim yapip denemek istedim. Fazlasi ile doyurucu bir karisim bu, bi kac cesit yapayim biride bu olsun derseniz olmuyor. Menude sadece Kofteli spagetti olmasi lazim ki tadi alinsini zevkine varilsin.

Hazirlamak icin gereken seylere gelince;

1 paket spagetti

yarim kilo kiyma

60 ml sivi yag

80 ml sut

2 dilim bayat ekmek ici

25 gr rendelenmis parmesan peyniri

2 kutu (200x2) domates puresi

1 yumurta

1 kucuk sogan

2 dis sarimsak

maydanoz (2 yemek kasigi kadar)(ben kuru nane kullandim)

tuz-karabiber


Kofteleri hazirlamak icin oncelikle bayat ekmek dilimlerini sutte iyice eziyoruz. Sonra bir kapta kiyma-sogan-maydanoz-yumurta-parmesan-sarimsak-ezdigimiz ekmek dilimleri ile tuz ve karabiberi karistirip 5 cm boyutunda kucuk kofteler hazirliyoruz.

Koftelerimizi sivi yagda her yonleri 2-3 dk pisecek sekilde kizartiyoruz. Tavada kalan fazla yagi suzuyoruz ve domates puresini ekleyip 20 dk daha pisiriyoruz.

Sira spagettiye geldi, bu kisim ile ilgili birsey yok spagettiyi sevdigimiz kivamda haslayip, suzdukten sonra bir tabaga alip kofte ile servis yapiyoruz.

Dilersek uzerine rendelenmis parmesan peyniri serpebiliriz.

Oglusum makarnayi cok seviyor ama spagetti yerken zorlandigi icin pek hosuna gitmiyor. Bogazimiz igne deligi kadar oldugu icin spagettiyi cekiyim derken ogurebiliyor cogunlukla ama bunu yiyince --anne hep bundan yap dedi-- hatta bastan bundan yap ama bundan koyma dedi, koyma dedigi sey domates puresi idi. Sade seviyoruz biz makarnamizi ya da yogurt olabilir. --ama oglum makarnaya lezzet katiyor bu- deyince --tamam o zaman ondan da koy-- dedi izin cikti :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails