Thursday, January 08, 2009

Terazi lastik jimnastik

Kardesim ve annemler gelicek 14 gun kaldi. Bu film komasina girmek demek gecen sefer stokta ki filmleri bitirememistik. Gecenlerde Nicole Kidman' in oynadigi Birth ' u izleyebildim. Hayal kirikligina ugradim diyebilirim. Iyi bir hikaye gibi gorunmustu ama isleyis tarzlari bence hayal kirikligiydi. Belki sanatsal anlamda biseyler katiyodur ve belki benim sanatsal yonum o kadar kuvvetli degildir diye gecistirdim kafamda ama yine de durup durup dusunuyorum. Daha farkli bir gidisatla guzel bir film olabilirdi diye neyse olan olmus artik.
Birde Anesteziden bahsetmedigimi farkettim. Konu olarak farkli bir konuydu ve oyuncularin performansi cok iyiydi. Oyleki Jessica Alba' nin masum yuzune aldandim son ana kadar. Sonunda gercekler su yuzune cikinca buyuk bir sok yasadim. Film hayali olsa da gercek hayatta orneklerini sık sık goruyoruz. Insanlarin para ugruna neler yapabilecekleri, gercek yuzlerini nasil maskeleyebildikleri, gorunenin aslinda goruneni anlatmadigini, kotu gorunen bir annenin cocugunu korumak ugruna neler yapabilecegini, anneligin ne kadar kutsal oldugunu hatirlatip icimin titremesine neden oldu bu film.
Oglusumu getirin bana ozledim sarilip koklamak istiyorum. Tabi o herzaman ki gibi - tamam tamam yeter bu kadar-- diyecek yine ama olsun.
Bugunlerde okula gitmek istemiyor , dun sabah -- okulu yikicam-- dedi bana, peki dedim bende itiraz etmedigim icin sasirdi yuzume bakti " bu da ne diyor boyle" der gibi. Babasi sinifa biraktiginda yuzunu asiyormus -- ben annemi ozledim, anneme gidicem -- diye halbuki sabahlari evden cikisimiz hep kavga dovus seklinde. Hep itirazlar var;
Uyanmicam ben uyumak istiyorum beni rahat biraksana
Bu vitamini icmek istemiyorum artik
Bu sapka beni rahatsiz ediyo baglamasana ceneme degiyo
Agzimi kapatirken burnumu da kapattin sen ne yapiyorsun?
Bu ayakkabilari giymicem sunlari giyicem
Okula gitmek istemiyorum
Eldivenlerimi giydirmedin
Bugun oyuncak gunu mu?Oyuncak goturmek istiyorum.
Bu kiyafeti giymek istemiyorum fermuari rahatsiz ediyo.
Baska corap giydirseydin uzerinde 25 yazani ben cok seviyom.
Bu tshirtun bogazi beni sıkıyo.
Gibi simdilik aklima gelenler bunlar surekli bir mizmizlik, yakinma hali icerisindeyiz.
Bazen bu tekerleme geliyor aklima --terazi lastik jimnastik, biz size gittik bitlendik, hamama gittik temizlendik dik dik dik-- bazen sesli soyluyorum evde bakiyorum oglusumda ogrenmis bana eslik ediyor.
Zaten cocuklarla ilgili seylere hastayim, gerilim filmi izlemeye gerek yok aslinda --kirmizi baslikli kiz -- masalini oku yeter. Kurt buyukanne ve kirmizi baslikli kizi yemis, sonra karnini acmislar cikarmislar tas doldurup dikmisler, o da su icmek icin nehire egilmis taslar agir geldigi icin dusmus ve bogulmus, bu ne siddet ne celal, aslinda bu masalin buyukler icin gerilim filmi versiyonunu cekebilirler.

2 comments:

sinem (adacim) said...

Hımmm, güzel olmuş burası:))
Ve sanırım her evde sabahlar aynı hikayelerle süsleniyor:))Sabah yataktan kalkıp okula gidene kadar ki yapılan aktiviteler, günlük enerjimin neredeyse tamamını alıyor. Şükürler olsun ki bunlarla başa çıkabilecek kadar sağlıklıyım ve bunları yapabilen sağlıklı bir çocuğa sahibim. Biraz iyi tarafından bakmak lazım di mi?(Bu avuntu kendimeydi;)))

mom said...

aqua inanmiyorum sen burda misin?? uzun zamandir birseyler yazmiyordun terkettigini dusunmustum, kaybolma biyere;)

adanin guzel annesi tabi kendini avutmak guzel biseyde gun geliyor insan kacacak yer ariyor, soldan soldan geliyolar :P neyse yine saglik olsun tabi boyle boyle buyuyecekler bizde boyle boyle yaslanip kafayi yicez:P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails