Tuesday, December 27, 2005

MUSIC TIME


MUSIC TIME
Bu aralar yani anne oldugum aralara denk geliyo muzikten biraz uzak kaldim, eskiden olsa yeni cikan muzik parcalarini deli gibi download ediyo olurdum. Oglusuma zararli diye evde klip bile izlenmiyo. Ruhumuz gidasiz kaldi anliyacaginiz, rejime soktuk bir bakima...
Gecen bayram yani Ramazan Bayraminda bir alisveris merkezin de gezerken sozler almanca ama bildigimiz arabesk formunda bir sarki geldi kulagima, esim "kesin bunu Turkler yapmistir" dedi, ben de " yok canim ne alaka " demistim ama cok alakaliymis. Cetin Cetinkaya diye bir gurbetcimiz seslendirmis, rivayete gore de asik oldugu ama kavusamadigi sevgilisinin kanser yuzunden kollarinda olmesini anlattigi yani umutsuz askina yazdigi bir parcaymis, ne kadar dogrudur bilemem ama hos bir karisim olmus bende almanca ve arabesk :) Sarkinin ismi "sie lieght in meinen armen" sozlerini merak eden olursa soyledir;
sie liegt in meinen armen,
ich kann es nicht ertragen,
es war ihr aller letztes wort
ich liebe dich
dann ging sie fort
es war unser erster streit,
sie ist in meinem herzen
dann war sie weg (war sie weg).
diesmal ging ich viel zu weit
ohne sie dachte ich es wurde gehen
doch ich blieb so stur
denn ich war enttauscht
unserer liebesschwur.
doch ich brauche dich
denn ich brauche dich
denn ich liebe dich... (nur dich)
wir wollten uns sehen
daruber reden warum wir uns nicht verstehen (nicht verstehen)
was mussen wir andern
wir wollten etwas finden,
damit wir uns wieder binden.
doch es wurde zum streit
wir waren nicht bereit.
du rastest aus und ranntest raus
du schriest: es ist entgultig aus....aussss
du standst einfach auf,
du liefst einfach los
und ich sah es nicht,
und in deinem kopf
war ich daran schuld,
du es nicht mehr saaagst......
und ich bete zum herrn,
dass er mich zu sich nimmt,
dass ich bei dir bin,
damit wir wieder vereint sind...
sozlerin anlamini merak ederseniz eksi sozlukte bulabilirsiniz ....
Birkac gun once haberleri izlerken, hangi kanaldi hatirlamiyorum bir klip yayinlanmaya basladi. Kara carsafli, peceli bir hatun soyluyordu, savas karsiti bir parcaydi bu yuzden grubun adi cok anlamli NATO, sarkinin ismi ise "chor javon", sozler tacikce ilk basta itici gelebiliyor ama dinledikce kulaga hos geliyor. Su siralarda pek meshur heryerde duyabilirsiniz. Sarkiyi soyleyen esrarengiz kadin hakkinda hicbir bilgi yok, konserlerine bile korumalarla katiliyormus, tek bilinen anti-emperyalist ve orta asyali oldugu...Hakkinda hicbir bilgi olmamasi da daha fazla merak uyandiriyor. T.A.T.U grubunun menajeri tarafindan kesfedilmis ve dunya listelerinde coktan yerini almis durumda. Ses cok etkileyici hic anlamadiginiz bir dilde olsa hemen havaya giriveriyorsunuz, sozleri ise ,
ravaan shodan tschaar javaan, har tschar giriftan kamaanman
haar shodan pur armaan, ya mavlaan, ya mavlaan, ya mavlaan?
nanaj naa nana nanaj na naj
padar begud ba pisar, imruz nagum hetsch safar
safaratan pur khatar, ya mavlan, ya mavlan, ya mavlan
nanaj na nana nanaj na naj
madar du ta bacha mord, har sal ghese? madres?
khataretan bar khdoa, ya mavlan, ya mavlan, ya mavlan
nanaj na nana nanaj na naj
kadam zadan yakbara, tar marasi? [garma rasid?] dast daraaa
muaa bakhaan janaza, ya mavlan, ya mavlan, ya mavlan
nanaj na nana nanaj na naj
madar ki girya makard, sanga ro par sar mekard
naleyi batsche mekard, ya mavlan, ya mavlan, ya mavlan
nanaj na nana nanaj na naj
Bu iki sarkiyi henuz dinlemediyseniz, dinlemenizi tavsiye ederim her ikisinin de degisik bir tarzlari var. Biz bu aksam bu muziklerle bol bol oynadik oglusumla, ama Ipegin bahsettigi Bulent Ortacgil(Ama babacigim) parcasini bulamadim hala en cok onu merak ediyordum.
Hergun yeni bir sarkici ya da sarki cikiyor ben ipin ucunu kacirmis durumdayim. Takip edemiyorum artik, hepsi bir cizgiyi yakalayamiyor tabi ki , kimileri zirveye ulasamadan sonup gidiyor kimileri ise yillar gecse bile her dinlediginiz de ayri zevk veriyorlar.

13 comments:

Yağmur'un Annesi said...

KARDEŞ SEN UCMUSSUN YA. NERDEN VAKIT BULUYOSUN BUNCA SEYE, NASIL TAKIP EDIYORSUN. HAYRANINIM HAAA

gulece said...

yoncacan sagol
bana konu hatirlattin,ben de kac zamandir neleri ozluyorum,kimlerin cdlerini alsam diye tepiniyorum,ben de yazayim bizim bebekle ortak gruba:) e valla sen kac blogu birden idare ediyon,biz bi blog yaptik,ne var ne yoksa,bebisim de dahil hepsini anc aona yazarim valla,adim hidir hehe

mom said...

Yaprak, takip edemiyom ki fazla geriden gidiyorum hep listeler coktan degismistir bile:)

Gulo, ben artik cd-kaset almiyom netten download ediyom butun bir cd' de hosuma gitmeyen parcalar oluyo boylece secme sansim oluyo kafama gore hazirliyorum...

annelog said...

Yonca, ben kendimi çok cahil hissediyorum bu konuda, benden gençler bi takım isimlerden bahsedince o da kim diyorum:( Şimdi teorik olarak iki şarkı(cı)yı öğrendim:)

huysuz ve tatlı said...

çetin çetiner'in şarkısını ben de beğeniyorum..ana bir kaç kere dinleyince bir türkün söylediği çok rahat anlaşılıyor vurgulardan :)

lambacini said...

Hem is, hem Tugkis, hem Tugkisimin blogu, hem kendi blogun, hem benim blogum :), hem mail gruplari, hem hem hem . . . Ablam supersin valla. Internet kurdum benim :p

mom said...

huysuz; evet aksanli baya ama hos arabada giderken dinlemek hos oluyo kafa salliyosun boyle:)

lambamcinim; kararsiz kardisim benim:)Bak duyan sahi super sanicak yanlis lanse etmeyelim :)

gulece said...

haa bu arada yoncacan,bulent ortacgilin "bu is zor yonca"sini da severim ben..

mom said...

gulo ben o sarkiyi bir turlu dinleyemdim biliyo musun?:)

mom said...

annelog bende bu aralar oyleyim aslinda en iyi bildigim sey reklamlar, muzik hayatim sona erdi:))

Atonica said...

Ben artık sevmiyorum Bülent Ortaçgili. Dinleyince böyle duvarlar üzerime üzerime geliyor, deliriyorum. Sanırım fazla sakin artık bana göre..? :O

mom said...

Acikcasi ben de dinlemiyorum hicbir parcasini bilmem, " bu is zor yonca" yi merak ettim bulamadim, simdide " ama babacigim" diye bir parcasi varmis onu da bulamadim :)

gulece said...

BU IS ZOR YONCA GUZELDIR YAA
BEN DE EPEY ZAMANDIR DINELMIYORUM AMA DIZNLEDIKCE ZEVK ALINAN ,ESKIMEYENLERDEN BENIM ICIN B.O.
COK SARKISINI SEVERIM ONUN VE TABI FIKRET KIZILOK'UN ..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails