Wednesday, December 21, 2005

PINAR CEDAR

PINAR CEDAR

Aksam pizza krizlerim tuttu. Halbuki Pazar aksami yemistik, oglusumun yemesini gormeliydiniz eliyle nefis olmus isareti yaparken gelen lokmalari zor bekledi.

Annem ve babam oglusuma baktigindan kis gelince bizde kaliyoruz hep beraber, onlara sordugumda pizza yemeyeceklerini soylediler, bende biri yer biri bakar kiyamet ondan kopar hesabi rahatsiz oldum ve ne yapsam diye dusunurken kisa bir sure sonra ampul yandi nihayet. Anneannemin deyimiyle pinar cedar yapmaya karar verdim.

Niye boyle dendigini bilmiyorum ama anneannemin kuzine sobasinda tadlari bir baska oluyor. Yapimi cok kolay ihtiyaciniz olan seyler; tost ekmegi, kasar peyniri, biber, sucuk, salam ve margarin. Tost ekmeklerini yagliyoruz, uzerine hafif kizarttigimiz sucuklari diziyoruz , annem salami cig yemeyi sevmedigi icin salamlar da pisiyo bizde, biberleri halka halka dograyip koyuyoruz en uste kasar dilimi ekleyip 200 derece firinda kasarlar eriyene kadar pisiriyoruz. Cok pismis seviyorsaniz sayet ustlerinin kizarmalarini bekleyebilirsiniz. Sicak tuketmeniz tavsiye edilir, soguyunca sertlesiyorlar cunku.

Aslinda daha cok kahvaltiya yakisiyor ama dedigim gibi benim krizlerim tuttugu icin aksam yemegi olarak yaptim yaninda da kopuklu ayran vardi of of siddetle denemenizi tavsiye ederim.

Ustune koyulan malzemeleri azaltip-cogaltabilirsiniz tamamen hayal gucunuze ve zevkinize kalmis bir olay. Ben ekmeklerin ustune yag surdukten sonra annemin yaptigi kahvaltiliktan surmustum bir keresinde ayri bir tat katmisti cedarlara.

Kahvaltiligi belki bileniniz vardir. Kirmizi biber, havuc, patlican, domatesin cesitli baharatlar ile kaynatilmasindan olusan nefis birsey, tarifi isteyen olursa baska bir yazim da ayrica yazabilirim. Haftasonu kahvaltilarin da ozellikle cok kullaniriz biz, ekmegin ustune surup yemek acayip keyifli.

Hele de soguk kis gunlerinde boyle sicak lezzetler insanin icini isitiyor.


14 comments:

Anonymous said...

Ellerinize saglik pinar cedar nefis gorunuyor; ayrica kahvaltiligin tarifini de dort gozle bekliyorum.
sevgiler / yasemin I.E.

sevil said...

Harika görünüyor yoncacan afiyet olsun bende yaparım bazen kahvaltılarda vede ne varsa degisik degisik işte. bizde kahvaltilik olarak daha degisik yaparlar kaynatmadan olur benimki bir ara tariflesim.

cedis said...

eline sağlık çok güzel görünüyor. Haftasonuns denemek lazım. Bu arada beni linkine eklemişin. Yeni gördüm. Eh birisinin şarkımı duyması güsel valla :) görüşürüüüüzzz

Anonymous said...

Sunun surasinda 2 kg cik vermistim, o da geri alinacak demekki. Kahvaltiligi da merak ettim
Serife

mom said...

Yasemin, Sevil ve Serife bir ara yaziyim o zaman kahvaltiligin tarifini...

Serife valla sorma benim gobekte hic gitcege benzemiyo napcaz bilmem :)

Cedis gorusuruz:)

frosy said...

bugun sınavım vardı..böle dalmışım bi ara fark ettim.bu ekmekleri düşünüorum sınavın orta yerinde..nasııı canım çekti anlatamam..bide benim baharata alerjim vardır deli gibi canım sucuk ister ama yiyemem yani zaten hahah tövbe yarabbi herşey beni bulmak zorunda mı :) neyse bende sosislisini deniim bari..annem bunun üstüne küçük küçük domates zeytin biber sarımsak sosis kaşar koyup yapar ahh bitse su okulda gitsem bayramda eve annem yapsa ben yesem :)..zaten acaip zayıfladım..böle şeyler koy sen sürekli iştahım açılıo gidip yemek yiyim bari.tugkanı öp :)

frosy said...

bu arada annem ekmek pizzası der..pınar cedar gibi güsel ve deişik bi isim olsa gerek :)

mom said...

frosy kac kilosun? ye tabi bir direm et bin ayip ortermis:P (mom herkesi kendine benzetmeye calisir)hatta bol bol hamur isi ye kolay yoldan kilo, ama yoksa sen yiyip yiyip kilo almayanlardan misin?

ibeking said...

merhaba,

bende bu yaptığının çok benzer bir versyonunu ekmeğe margarin sürmek yerine zeytinyağlı kekikli salça sürerek yapıyorum. o da süpersonik birşey oluyor. şiddetle tavsiye ederim...ay gene ağzım sulandı....

Burcu said...

Ben de istiyorum o kahvaltılığın tarifini, çok merak ettim şimdi.

mom said...

Merhaba İpek o sekilde de deniycem her turlu tarife acigim:)Blogunda oglusunun resimlerini gordum cok seker Allah bagislasin:)

Burcu en kisa zamanda yazicam kahvaltiligin tarifini :)

gulece said...

RESIM SUPER,AGZIM SULANDI,DENIYCEM

frosy said...

176 boy 54 kiloyum.yiorum ama almıyorum kilo.bu aralar hele finaller varya alcaım varsada alamıorum:)

mom said...

gulom dene cok gusel oluyo:)

frosy uflesem ucacan yane olmaz boyle cik cik daha cok hamur isi tarifi koyayim bari :))(yasasin kotuluk)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails