Friday, February 13, 2009

bak bakalim postaci mi geliyor?


3 cizgi film 2 turk filmi ve 1 yabanci film secenekleri arasinda en izlenebilir film gibi gelmisti. Normalde filmler hakkinda arastirma yapip gitmek en iyisi ama bu film hakkinda bir arastirmam olmamisti sadece tv de fragmanina rastladim bir iki sefer.

Ne --oo superdi bayildim-- diyebildim ne de -- berbat bisey tam anlami ile vakit kaybi diyebildim--, cocuk filmiydi aslinda daha cok ama hala cizgi film izleme delisi olan biri icin sorun degildi.

"Talihsiz seruvenler dizisi" ve " Spiderwick Gunluklerini" de severek izlemistim zamaninda, bu da onlar gibiydi fantastik karakterlerin oldugu bir cocuk filmi.

Son zamanlarda fantastik konular her yanimizi sardi, cizgi filmler, filmler, diziler v.s her cesidine rastlayabiliyoruz. Zamaninda bir Bufy ve Angel vardi simdi ise her taraf onlarla sikayetim var mi peki?? Tabi ki hayirrr, sursun bu cilginlik ama isin sonunda suyunu cikarip nefret ettirmesinler tabi.

Filmde --buyulu dil-- diye isimlendirdikleri (film Turkce seslendirmeliydi orjinali nedir bilmiyorum henuz, zira Turkceye donerken kelimeler degisebiliyor) ozel insanlar, yuksek sesle kitap okuduklarinda, okudugu bolumde ki karakterler kitaptan cikip dunyaya gelebiliyorlardi.

Pamuk prenses ve yedi cuceleri okuyorsun mesela, yedi cucelerden bahsedildigi bolumdesin hoop yaninda hepsi birden, kotu bir yani da var tabi o karakterler kitaptan gelirken dunyadan sansli bir kiside kitaba gitmek zorunda kaliyor.Sonra isin yoksa anlat dur pamuk prensese ben aslinda baska bir dunyadan geliyorum, kitapta degildim okurken yedi cucelerle yer degistim de falan filan.

Hangi masalin icinde olmak isterdim acaba, ben en cok filmde de gecen "Oz Buyucusu"nden etkilenmistim kucukken birde "Alice harikalar diyarinda" gerci yumurta kafanin dusup kirilma tehlikesi varken butun gun duvarin ustunde oturmasina uyuz olurdum. In asagida dur iste sakilmisin...

Havalar soguyacakmis hatta haftasonu kar falan bekliyomuslar, iyiydik boyle aslinda ilikti ne guzeldi, hastaliklar basladi bile isyerinde dibimde oturan arkadas grip oldu, sepetlemeye calisiyorum git ilac al, rapor al vs. diye yok illa bulastiracak hastaligi...

Yarin annemler gidiyorlar onumuzde ki hafta zorlu gececege benziyor, oglusum 1 aydir okuldan uzakta, dun isyerindeyken ariyorum birsey ister misin diye sordu, fix cevap oyuncak oldu tabi ki, sonra oyuncak olmaz baska birsey iste dedigimde kiyafetide cikardi listeden geriye yiyecek kaldi birtek dusunduk tasindik dankek almaya karar verdik, benim evde yaptigim kekleri sevmiyor beyefendi illa hindistan cevizli ya da mozaik dankek olacak, hangisinden istersen al dedi birde sonunda alip goturduk ikisinden de ama sonra yerim dedi bakmadi yuzlerine.

Pek duygusal bir cocuk gecenlerde posta kutusuna gelenleri topladim eve gelince bakti hepsine tek tek ve --postaci bana hicbirsey getirmemis-- deyip uzuldu bende kirtasiyeden uc boyutlu kartpostallardan alip icine birseyler yazdim birde sticker almistim onu koyup dedesi ile gonderdik ama ayni gun oyuncak tren alindigi icin pek ilgilenmedi.

Gecen gun birtane daha hazirlayip goturdum, zarfin ustune bakti adini taniyip --aa postaci bana bisey getirmis-- deyip acti hemen inceledi, sticker ve sakiz koymustum bakip guldu onlara, kartpostala bakip okuttu, hosuna gitti. Karsilik alamasamda bir mektup arkadasim var artik :)

Yine darmadaginik bir yazi oldu ordan burdan di mi blogcum.

Blog birgun isyan edecek, sen bloggerlarin yuz karasisin diyecek ama demez kafa kafaya vermisiz dertlesiyoruz surda ben anlatiyorum o dinliyor gayet adil bir paylasim (yersen)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails