Friday, February 06, 2009

sonsuz bekleyis

onlarca kelime var bogazimda dugumlenmis cozulmeyi bekleyen
susuyorum hepsi bana kizgin, caglayan olup akmak varken
dusunuyorum...
gokyuzunde bizi koruyan yildiz var seni soruyor cevap veremiyorum
sadece sessizlik var, olesiye sessiz heryer
gectigim sehirlerde biraktim her bir parcami, geriye birsey kalmayana dek
ayaklarim kanayana kadar kostum sokaklarda
saatlerce oturdugum bos evler anlamadi suskunlugumu, sadece baktilar uzgun gozleriyle
bir dus alemindeyim simdi, geride biraktigim sehirlerden cok farkli
yine tanidik yanlizligim var kosebasinda, bana hic ihanet etmeyecek biliyorum, herzaman yanimda ve herzaman sessiz
duyuyormusun sende calan muzigi, bizim icin secmistin yillar once --her caldiginda beni hatirla-- demistin birde, simdi ne kadar silik o gun hafizamda
yuzyillardir yanlizim
seni silebilmek icin kac aski harcadim bilmiyorsun, herbirinde senden bir parca, hepsini harcadim, senin kokun, senin gozlerin ve hepsinde senden bir parca
bilmediler.... tek suclari sadece; sana benzediler--
icimdeki sizi ne zaman gecer--diye sordum yanlizliga, cevap veremedi sadece kulaklarimi cinlatan sessizlik
en acikli ezgiler gibi icimi acitan sensizlik...aglamak.. onu da unuttum artik gozyaslarimi tukettigimden beri
bedenin neden siliklesiyor?, neden agliyor gozlerin?yanlizlikla dolu beynim artik seni de siliyor
bencilce kapliyor her yani, elimde bana verdigin cicek, sımsıkı sarmistim yorgun parmaklarimla unutmamak icin
ama bak o da kurudu simdi, savruldu tozlari geceye...gecede bizim yildizimiz, senin gibi cok uzakta ve senin kadar ulasilmaz
ve simdi ellerimi biraktigin yerdesin, ama sen geldiginde ben coktan gitmistim bilmiyorsun
simdi yitik ezgiler gibi duslerim, herbiri ayri bir kosede sessizce bekliyorlar
gectigim sehirlerde senin ayak izlerin, belli belirsiz caldigim her kapida soguklugu var yanlizligin
yildizsiz aksamlar gibi bombos yuregim, donmus ve soguk
simdi bir sarki var kulaklarimda, dusler alemine surukleyen ve sensiz
yuregimde eskiden kalma bir sizi, sevdigini soyledigin ilk aksamda biraktim ruhumu
gecmisin kapilarini sikica kapattim uzerine geri donmesin diye
gozlerime baktiginda artik yoktun orada, ondan mi basin one egik?sıkıca kapat gozlerini kapa ki gorme tukenisimi
soguk ruzgarlara biraktim anilarimizi-- unutma hicbirini-- demistin giderken
ama biraktim ne varsa kendim ile beraber.. gece ay ve yildizlar.. ve birde islak ruhum
ucurumun kenarinda duslerim tutmasam dagilacaklar... ve sonsuzluk saracak hayallerimi
kalbim artik paramparca, her bir parca ayri bir zamanda.. ve ben sonsuzluktayim simdi
Yonca
6/2/09

Not:Sarkiyi gonderene itafen.. siirimsilerimin bir basliklari olmasinin zamaninin geldigini soylemisti ayrica, tesekkurler...



6 comments:

Suleyman Ve Ben said...

Merhaba Yoncacan,

Ilk - gecmis olsun Tugkan icin esimden ve benden.

Fotograflar harika - cig kofte ve ayran en favorim :)

Ama tarif bilmiyorum.
Tugkan: bravo :) Cig kofte tarif biliyor.. very cute !

Sen cok haklisin - haberler cok kotu - sanirim iyi fikir senden: haber takip yok..

Kanada simdi cok soguk. En guzel ve sicak hava Turkiye'de mi?

Harika gunler sizin aile icin..

Tugkan icin cok selam,

Suleyman ve Ben

Anonymous said...

selamlarr,

umarım yazmayı başarabilmişimdir...
başıboş harflerden etkili bir kelime ve tamamlayıcı cümleler kurmayı başarabilen güzel insan..

devamını bekliyorumm...

Ali

mom said...

Merhaba Suleyman
Gecmis olsun dilekleriniz icin sana ve esine cok tesekkur ederim :)
Tugkan mutfak islerine cok merakli Sef olcak benim oglum :)
Turkiye de havalar bir garip tam anlami ile bir kis olmadi, ilik kapali ve yagmurlu genelde
Sikayetim yok gerci sogugu sevmiyorum ben

Tesekkurler tekrar :)

Esine cok selam

mom said...

Ali coook tesekkur ederim

Yazdikca basini agritiyom zaten, agritmaya devam ederim:))

Anonymous said...

"sonsuz bekleyiş" mükemmel bir seçim olmuş başlık için..
inanılmaz güzel kelimeler seçmişsin anlatımında her bir satır içime işledi gözyaşlarıma hakim olamadım.. diğerlerinden çok başka olmuş bu haykırışın
her hücremde hissettim her kelimenin her hecesini.. belki herkesin hissedipte haykıramadığını beyan etmişsin bunda...
bu parçayı çok doğru yerde kullanmışsın ayrıca teprik ederim..
ahh aria ahh az ağlamadım senle.. yinemi çıktın karşımaaaa
bende şimdi bi başlık buldum kendime "düğümlendim"
..............

Nagish

mom said...

Nagishim dugumlenip aglama sen...
bu parca cok guzelmis gercekten insana ilham veriyor yada genelleme yapmiyim bana ilham verdi:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails