Wednesday, February 04, 2009

Cesur civciv, Tagore, Beethoven

Tatilde olmak tembellestiriyor bunyeyi ozellikle sıkıntılı gunler atlatmissaniz koyver gitsin moduna gecmek kolay oluyor sanirim. Cesur civcivim iyi ise bende iyiyim zaten evde surekli oyun oynaniyor; monopoly, futbol, etkinlik kitabi ile ugrasmalar, kesme yapistirma, dergilerde ki oyunlar derken aksam oluyor tabi bu is anneanne, dede, teyze ve anne arasinda donuyor en cok anneanne aliyor nasibini :) Ben de firsattan istifade tarif yiginimda ki tariflere goz atip gozume kestirdiklerimi deniyorum.
Oglusum minicik boyuna bakmadan anneannesi ile cig borek yapti bugun arada unlu ellerini gosterdi.Bende yuzunde ki birseyler basarabilme mutlulugunu izledim bol bol.

Dun kardesimle carrefourda dolasma isini biraz abartmisiz tabi oncesinde birde tchibo var. Degisik urunler olunca Yonca incelemeden durur mu? tabi ki hayir.

Kesme tahtasi kestirdim gozume tahtadan ve incecik metal sapi var bu carsamba' da uzak dogu temasindan ikili bicak setini aldim mi tamamdir. Taktim sefin bicagi alicam kendime, parmaklarimi dogramadan alisabilecekmiyim bakalim.

Onumuzde ki carsamba ise sevgililer gunu temasiymis.Dun sex and the city i izleme firsati buldum Carrie bir kitap okuyordu sevgiler gunu icin kendime bu kitabi almaya niyetlenmistim ama ne yazik ki baskisi kalmamis. Internette ki butun kitapcilara baktim ama nafile ya kitabin meraklisi coktu ya da az sayida basildigi icin hemen tukendi bilmiyorum ama gordugum her kitapciya girip sormaya niyetliyim. Kitabin ismi -- Unlu ask mektupları--ve yazari ise Ronald Tamplin, Beethoven' in sevgilisine yazdigi mektubu okumustu Carrie kitapta ve sevgilisine donup --sen neden bana boyle seyler yazmiyorsun-- diye sordugunda-- e ben hep yanindayim onlar sevdiklerinden ayri dusmusler-- cevabini almisti. Biseyler yazip cizebilmek ya da askini dile getirebilmek icin ayri dusmek mi gerekiyor acaba?

Herneyse soyle yazmis Beethoven ask mektubunda;


Melegim, az once postanin gideceğini duydum. Dolayısıyla bu mektubun eline hemen ulasabilmesi icin burada kesmem gerekiyor. Sakin olun. Beni sevin. Bugun.. dun..ne gozyasartici bir ozlem size duydugum.. siz..hayatim herseyim.. size en icten dileklerimi sunuyorum. Ah n'olur beni sevmeye devam edin, bu asginizin sadik yüregini kesinlikle yanlis degerlendirmeyin.

Hep senin

Hep benim

Hep ikimizin

Olumunden sonra bulduklari 3 mektuptan 3.sunun sonu boyle bitiyor iste, kitabi bulabilirsem diger ask mektuplarini da okuyabilecegim ama bakalim sansim yaver gidecek mi....
Bugunde Rabindranath Tagore' un 101 siirinin derlendigi kitabi okumaya basladim ve benim siirimsi dedigim denelerim tarzina yakin oldugu icin sevdigimi soylemeliyim.Mesela okuduklarim icerisinde 1882 yilinda yazdigi su siir cok guzel geldi bana, siirin ismi --bakis--

Merak ediyorum, alacakaranligin buyusunu gozlerin, aksamin kendisinden mi ogrendi!

Bana baktiginda, alacakaranligin golgeleri cokuyor yuregime ve isildamaya basliyor yildizlar.

Kim bilebilirdi, yuregimin derinliklerinde boyle zenginliklerin gizli oldugunu?

Simdi senin gozlerinle goruyorum kendi yuregimi de.

Sarki soylemiyorsun hic, ama sarkilar ogretiyor bana sessizligin:

Dussel ve dingin Purabi muzigine bagliyorsun ruhumu.

Ayak uydurarak onun ezgisine, sarki soyluyorum gozyuzune bakarak, yanlizlik icinde.

Karanliga ulasiyor ezgiler ve yitip gidiyorlar sonsuzlugun icinde!

Siiri pek sevmeyen ben fotograf isine baslayinca ikisinin harmanlanip biseyler anlatmaya calistigi anlari sevmeye baslamistim ve simdi etkilendigim bu tarz ki tam olarak adini bile bilmiyorum, hem okumak hemde denemeler yapmak cok hosuma gidiyor. Sanki anlatmak istediklerim icin simdiye kadar bir yontem yokmus ve ben simdi onu bulmusum gibi...

Neyse oglusum uyuyorken bende kitabima doneyim, kulagimda muzik ile okumanin zevki bir baska oluyor!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails