Wednesday, November 18, 2009

gece etkinlikleri



Yememe sorunumuz var oglusumla, zaten hicbirzaman cok yiyen bir cocuk olmamisti hep mizmizdi bu konuda ama son birkac gundur daha gozume batiyor sanki...Haftasonuda hasta olunca iyice sorun oldu yemek isi.
Bu aksamda kapistik bu konu yuzunden kendisi ile sonra ben kendimi gecenin 11 nde brownili cheesecake yaparken buldum.
Acaba bundan sonra boyle mi olacak?? Yemek konusunda tartistiktan sonra ben kendimi mutfaga atip biseyler mi yapmaya baslicam acaba?Sonra o yaptiklarimi yiyip obez mi olucam dersin blogcum?? Bir filmde gormustum kadin sinirlenince ekmek yapip duruyordu komik gelmisti izlerken ama kadin kismisi morali bozuk olunca ya yemeye yada temizlige veriyor kendini sanirim...
Neyse brownili cheesecake' e geri donelim..

Browni kısmı için;
120 gr margarin yada tereyag
85 gr bitter cikolata
2 yumurta
1 su bardagi toz seker
2/3 bardak un
1/2 cay kasigi vanilya ekstresi
1 tutam tuz

Margarin ve cikolatayi kup kup kesip benmari usulu bir kapta eritiyoruz. Yumurta-seker-un-vanilya ve tuzu ekledikten sonra cirpma teli ile karistirirp karisimi yaglanmis tepsiye dokuyoruz.

Cheesecake için;

1 paket labne peyniri (200 gr)
1 yumurta sarısı
1/3 su bardagi toz seker
1/4 cay kasigi vanilya ekstresi

Üzeri için ;

Yarım su bardaği damla cikolata

Labne-yumurta-seker ve vanilyayi purusuz bir kıvam alana kadar karistirip, browni karisiminin uzerine doktukten sonra bir bıcak yardimi ile dairesel sekillerle browni ve cheesecake' i karistiriyoruz.

Uzerini damla cikolata ile susledikten sonra 170 derece onceden isinmis firinda 30-35 dakika pisiriyoruz.

Sinirden kasilmis mideme bir dilim browni iyi geldi, tabi simdi kalanlari buzdolabina atip sabah soguk olarak nasil olduguna bakicam.
Bakalim oglusum begenicek mi?Hic sanmiyorum ama yarin gorucez bakalim...

10 comments:

fotograf penceresinden said...

yenmez mi o brownili cheesecake :)
cidden süper görünüyo :)
tarifi denicem ama senin gibi sinirlenince mi yaparım bilmiyorum :)

Hatice said...

sanırım annelerin derdi hep aynı, benim küçük oğlum da öyle, normalde herşeyi yemeyen bir çocuk, şimdi de hasta haliyle iştahı yok, su içiyor...
Allah kolaylık versin tüm annelere...

browni cheesecake çok iştah açıcı görünüyor, kullandığın kalıp ölçüsünü sorsam:)

ellerine sağlık...
sevgiler...

Hatice said...
This comment has been removed by the author.
mom said...

fotograf penceresinden; bir hisimla yapinca kolay oluyomus:))

Hatice ben 26 cm lik bir kalip kullandim ama sanki daha kucuk olsa da kek yuksek olsa daha iyi olurmus gibi geldi bana
oglusuna gecmis olsun, hastalik huylarini degistiriyor gerci genelde huysuzluk hakim ama neyse :)

sevgiler...

Zehra Gürgen said...

oo bizde hala sürüyor o problemler.Aralıklarla yememe, bana şunu yaplar..
her akşam farklı bir talep :) ama ne güzel olmuş brownie cheescake..ellerine sağlık canım

gulece said...

i ih ben anlamadım.yemem lazım..

mom said...

Zehra aslinda bizim cocuklugumuza baktigimizda cokta kizamiyorum yeme konusunda mizmiz insanlarmisiz cunku, belli bir yasa kadar boyle yememe sorunu ile gidicez sanirim:)

gulo gel ben sana neler neler yaparim :)

SERAP said...

süpersin yaaa... yazini okurken bayagi bir güldüm...
Bu arada brownilerde fena olmamislar hani!

mom said...

Serap browninin tadi guzeldi tebrik ettim onayladim kendimi :P

Anonymous said...

Merhaba;

Brownili Cheesecake'in görüntüsü harika kalıbınızın ölçüsü ve şeklini merak ettim.Dilimler kare gibi baton kalıp mı kullandınız acaba.Başarılar ve mutluluklar.Semra

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails