Friday, November 06, 2009

öffsss pastırma mı yedin sen ?



Oktay Usta' nin tariflerinden ilk denemem, arsivde paylaşmak üzere uzun suredir duruyordu fotografi. Sonra baska tariflerde denedim ve guzel oldular.Bazı tarifler oluyor adım adım uygulasanız bile yapılanla kelaka seyler cıkabiliyor ortaya, mesela bu yaz dergide gorup denedigim, buzlukta atip dondurulan bir pasta tarifi vardı gel gor ki o pasta hicbirzaman donmayip pure kıvamında kaldı. Oysa ne umutlar beslemistim onla ilgili neyse arada ziyan olanlar oluyor.
Benim favorim bloglarda ki tarifler, once tarifi okuyup sonra yorumlari okuyorum bir surprizle karsilasmamak icin. Bazen heveslenip yemek kitaplari almak istiyorum ama iclerine baktigimda bloglarda gorduklerimden farkli seyler olmadiklarini anliyorum, iyi ki bloglar var. Gerci ben tariften tarife giderken kendimi kaybediyorum arada --aa superrr bunuda yapmaliyim-- diyorum cogunlukla ve evde denenmeyi bekleyen bir suru tarif birikmis durumda.
Neyse gelelim Tahinli Pastırmalı Tavuk Sarma ya, artık havalar sogudu ve pastırmalı tarifler iyi gider. Bu arada Elif e soyliyimde Kayseriden getirttigi o muthis pastırmalara yeniden kavusmak icin bir girisim yapalım.Elif daha oncede yazılarımda bahsetmistim oglusumun arkadasının annesi hatta gecen sene sınıf anneligi yaptık kafa kafaya verip.
Elif Elif duy sesimizii !!!
Cok guzel cig borek yapar benim arkadasim.Soganli manti yapicakmis bide dort gozle bekliyorum.
Gecen sene pastırma ister misin diye sordugunda gozlerim parlamisti, sonra kac kilo istersin diye sordu.Evde az kisi oldugundan bilemedim ne diyecegimi kilo falan deyince, o fazla alip buzluga atiyormus, tadi bozulur diye endise etmistim bastan ama pastırma gelince kucuk paketler halinde buzluga koydum. Ve yiyecegimiz zaman aksamdan bir paket cikarip cozdurunce tadinda hicbir degisiklik olmadigini gordum.
O kadar yemek isleri ile ilgilenirim diye gecinirim bilmedigim  ne cok sey var daha ama ogrenmenin yasi yokmus.Neyse iste bu yemek Kayseriden gelmis halis mulis pastırmalarla yapılıp afiyetle yenmistir.

Malzemeler:

Tavuk gogsu ( alırken fileto seklinde kestirirseniz benim gibi cebellesmekten kurtulabilirsiniz)
Fileto kadar pastırma dilimi (cemenlerini ayırmıstım)
2-3 sarımsak
Galeta unu (3 corba kasigi)
1 cay bardagi tahin
Yarım cay bardagi zeytin yagı
1 limon
Kimyon-tuz-karabiber-kırmızıbiber
Yarım cay bardagi ceviz ici
Susam

- Oncelikle icine koyacagimiz harcı hazırlamak icin; tahin, limon, sarımsak, baharatlar, zeytin yagi, cevizi ve  galeta ununun rondoda karıştırıyoruz.
- Tavuk filetoların ustune bu harcı paylaştırıp kaşık yardımı ile uzerlerine dagıtıyoruz.
- Her filetonun ustune birer dilim pastırma koyuyoruz.
- Etleri rolu yapıp kurdanla kenarlarından tutturuyoruz.
- Rulolari susama bulayip yagda kızartıyoruz.

Kolay ve lezzetli oluyor ben yaptıysam herkes yapabilir :)




3 comments:

ceydabural said...

hımm harika bir tarif canım çekti :)
yapak lazım mutlaka :))

Zehra Gürgen said...

Pastırmayı çok severim.Sadece pastırma bile yeter..
ellerine sağlık canım

mom said...

fotograf penceresinden umarim denedigin zaman hosuna gider, afiyet olsun:)

Zehra bende seviyorum her turlusunu pastirmanin, kalan kokusu fena ama gulu seven dikenine katlanirmis :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails