Saturday, May 09, 2009

mimlenmisim bi dakika


Sevgili arkadasim Murat nam-i diger Carsafci beni mimlemis yiller once gecenlerde okurken kesfettim gerci o da unutmus mim isini sonradan eklemis altina tek balik hafiza ben degilim su dunyada ne guzel birsey :)

Simdi Mim in 2 konusu var 1. konu;


Kendinize en uyan kizilderili adi ne olabilir?

Himm ismim ile ilgili soylemem gereken birsey var. Uzun sure ismimi kabullenmedim istemedim hatta mahkemeye basvurup adimi degistirin kardesim demeyi dusundum itiraf ediyorum.Annemlere uzun yillar sordum bula bula bana ot ismimi koydunuz diye sonucta insanlar isimleri ile baglantili olurlarmis degil mi?
Hayatim boyunca ot gibi olmam icin mi bu isim konmustu bana?

Gecen sene sanirim minibusle gelirken tanimadigim bir bayanla konusurken konu isimlerden acildi, nerden geldiysek bu konuya iki birbirini tanimayan insan sanki yillardir sohbet ediyormus gibi konunun ortasindan daldik ve isimlere geldik. Benim ismimi sordu, isimlerin insanlarla baglantisi olduguna inaniyormus, peki dedim benim ismim Yonca ne oluyor bu durumda?

Sen etrafinda ki insanlara sans getiriyorsun demisti. Kendime sans getirmeyi tercih ederdim ama neyse insanlara bir katkim oluyorsa ne mutlu bana.

Donelim yine Yonca ismine, dedigim gibi uzun sure cebellestim ben bu isimle, benim zamanimda moda olan Ebru isimli arkadaslarima ozendim, hos benim zamanimda Yonca ismi pek meshur degildi belki o yuzden tuhaf geliyordu bana.

Gel zaman git zaman Yoncimik cikti , aa dedim ne guzel benim ismimde biri yanliz degilim o da ineklere verilen bir ot, sonra Yonca isimli baska arkadaslarim oldu ismimi sevdim benimsedim sonunda, simdilerde ise cok seviyorum.

Annem ben dogmadan once ultrason gibi icatlar olmadigi icin hernedense icine erkek olucakmisim gibi birsey dogmus ve ismimi hazirlamis "Mesut" olarak, oyle inanmis ki erkek olacagima hic kiz ismi hazirlamamis. Dogunca saskinlik sonrasi ismini ne koyalim diye dusunurken babam ordan lafa karismis ben kiz ismi dusunmustum, ismi Yonca olsun demis ve tataaaam iste benn...


Bir kizilderili olsaydim adim ne olurdu acaba sorusuna verebilecegim cevap; ruzgar ruhlu mor benekli kelebek, ruzgar nerde ne yapacagi belli olmayan beni anlatirken, en sevdigim rengin mor olmasi ve bana neseli hissettirdigi icin pozitiflikle iliskilendirdigim kelebek karisimlarindan bu geldi aklima.


Mim in ikinci konusuna gelelim simdi;


Sizinle ozdeslesen, size en yakin hayvan hangisidir?Neden bunu sectiniz?


Benimle ozdeslesen hayvan kedi sanirim. Sicagi cok seviyorum, ne kadar yuksekten atlasalarda dort ayaklari uzerine dusmeleri hosuma gidiyor, egilip bukulebiliyorlar karsilastiklari olaylar karsisinda, esnekler, tuyleri dikilmis halleri bana salterlerim attiginda saclarimin havaya dikildigi anlarimi cagristiriyor, dokuz canlari var daha ne olsun evet ben simsiyah bir kedi olmak isterdim.
Bende Sinem i mimliyorum, umarim bu konuda daha onceden mimlenmemistir.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails