Saturday, May 02, 2009

tart yapma yetenegi olacak insanda


Cilek ve muzu ziyan etmeden tuketme yontemi bulamadim henuz. Markette sari sari biblo gibi duran muzlar eve getirdigim anda kararmaya basliyorlar artik muzlari bu sekilde tutmak icin ozel bir hile yapildigini dusunmeye baslicam.
Ve cilek en sevdigim meyvedir, pudra sekeri ile yerken kendimden gecerim ama o gun yenilip bitmezse dolaba konan cilekler kendinden gecer bir garip olurlar. Birkac cesit yontem denedim ama henuz dogru yontemi bulamadim belkide kalanlari hemen dondurucuya atip oyle degerlendirmek gerekiyordur.
Neyse oglusumunda bugunlerde en sevdigi meyve cilek karsilikli oturup pudra sekerli cilek ziyafeti yapiyoruz kendimizce. Gecenlerde aldigim 1 kilo cilegi gark diyene kadar yedikten sonra kabin icine koyup dolaba kaldirdim ama ertesi gun baktigimda gordum ki cilekler kendilerinden gecmisler.
Rondoya atip pure haline getirdikten sonra internette cilek puresi ile yapilabilecek tarifleri arastirmaya basladim. Sanirim en iyisi turta yapmakti ama butun cileklerden yapiliyordu genelde.
Emine Beder' in pastalar ve kurabiyelerinde ki tart tariflerine bakmaya basladim ve gozume kestirdigim tart hamurunu oglusumla yapmaya koyulduk. Ellerine eldivenlerini gecirdi ve hamuru karistirmama yardim etti. Ben bu tart hamuru tarifinden memnun kalmayip yaparken bihayli zorlandigim icin tarifini vermicem. Icine koydugum cilek puresine pudra sekeri ilave etmistim cilegin o eksimsi tadini biraz alsin diye.
Firindan cikarip lezzet testi icin tabaga koymak istedigimde dagildi kasikla yemek zorunda kaldik :)
Ertesi gun cilek puresi donmustu gerci catalla yenebilme kivamindaydi. Tartla pek anlasamiyoruz zaten simdiye kadar yaptiklarim hep kuru olmustu ilk defa bu kadar yumusak bir kivam elde ettim ama yumusaklik derecesi biraz fazla olmus :)
Sonuc olarak cilekler degerlendi ziyan olmadilar ve ikinci sonuc olarak tart yapmayi sevmedigimi birkez daha anladim. Ucuncu bir sonuc yok gerci su olabilir belki tart yapmak icin yeteneginin olmasi gerekiyordur ve belki o bende yoktur.


Cizgi filmlerdeki tartlara ozenmisimdir hep. Minnie tazecik tarti sogumasi icin pencerenin onune koyar Mickey kokusunun cazibesine dayanamayip elde etmek icin baya bir ugrasirdi. Hala ugrasiyormu acaba :P
Bundan yillar once hamileyken Carrefourdan cilekli tart almistik onun tadini hala unutamam hayatimda yedigim en lezzetli tartti sanirim ki tart sevmeyen beni bile bastan cikarmisti.
Birde tart denince Johnny Deep in oynadigi Seytan Berber filminde ki etli turtalar gelir aklima iyk neyse onlardan fazla bahsetmek istemiyorum.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails