Tuesday, July 04, 2006

dertlendim ve bugunde kargo gelmedi


Bugunlerde bir kitap okuma istegim var ki sormayin arada gelir bana boyle...
Bazen birkac kitabi okumaya calisirim koltuklarimin altina birden fazla karpuz sıkıstırmaya calisir gibi bazen de gunlerce hatta aylarca bir sayfa bile acmadan gecer zaman...
En son birkac gun once baba ve pic' i okudum, kurtlar imparatorlugunda oldugu gibi bir solukta okuyuverdim kitabi...
Biribirinden farkli yasam tarzi ve hayati olan iki ailenin birgun biryerde ortak bir yon bulma oykusu ilgimi cekti. Ne kadar farkli hayatlar olabilecegini birkez daha hatirladim. Kendi hayat kavgamiz ile ugrasirken etraftan ne kadar bihaber yasadigimizi farkettim yine...



Sadece kitap olmadi bunlari dusunduren bu sabah mailime gelen bir slaytta yardimci oldu. Bastan sevimli, tertemiz giysili, mutlu cocuklar sonradan savasin icinde, aclik ortasinda ve daha ne oldugunu anlamadan hayata veda etmis cocuklarin resmi bir tokat etkisi yaratti bende. Kucucuk bedenleri hayatin agir yukunu kaldirmak zorunda, cocuklugunu yasayamamis cocuklar...
Keske hepsini cevreleyip koruyabilmenin ve mutlu edebilmenin bir yolu olsaydi...
Keske cocuk olarak yasayabilmenin imkanini verebilseydik onlara.
Bazen anlamakta zorlaniyorum neden savaslar, bu kadar duyarsizlik neden diye, insan olmanin bir geregi mi bu??

Off dertlendim yine ben ve bu konular sadece konusmakla kaliyor.




Neyse baska bir konuya geceyim sanirim artik guzel pastalar yapabilecegim, nedenini sorarsaniz bir zamanlar Tefal' in Sen Herseyi Dusunursun diye bir programi ve o programda birbirinden degisik seyler yapan Emel Basdogan diye bir hatun vardi. Becerikliydi eli cabuktu, pratik bilgilerde veriyordu. Pasta, yemek konusuna ilgi duymaya baslamam bu program ile baslamisti ve simdi bu hatun Pasta Yapimi diye tamda benim eksik oldugumu dusundugum bir konuda kitap cikarmis. Her ne kadar goremiyecek olsada huzurunuzda bu isleri bana sevdirdigi icin tesekkur etmek istiyorum kendisine...
Kitabi gorupte havalarda ucma kismini atlatinca hemen siparis verdim, sabirsizlikla gelmesini bekliyorum.
Kardesimin bu ayin 13 nde dogum gunu var ve benden bir pasta istedi, beraber kitaba bakip gozumuze kestirdigimiz bir pastayi yapmayi deniycem simdiden sabirsizlaniyorum insalla bulabilecegim malzemelerle yapilmislardir:)
Bekleyip gorucez bakalim...

15 comments:

blacklebron said...

bende pasta istiyom nüüttfeeeennnn bayılırım pastayaaa :(

mom said...

23.ℓєвяση peki puskuutten sonra sanada bir pasta yaparim bu arada listede 3 pasta oldu kardis, puskuut ve sen:))baska isteyen varmi??:))

Anonymous said...

ablacım işalla 13^ünden önce getirirler kitabı, sonra pastayı üstüne yemek zorunda kalmayalım:) ben şahsen kapaktakine bayıldım, büyük oynayalım ondan başlayalım yapmaya, hı ne dersin? :P

aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

mmmmmm.... pastaya bayılırım :))

mom said...

malzemeleri toparlayabilirsek neden olmasin ozgis, ama o kadar renk gida boyasi yok bizde, tugkanin pastel boyalarini kullaniriz:))))

aqua bendeeeeeee ama rejimdeyim :((

vintage biscuit said...

bu Emel hanim super biri / acayip kiskaniyorum yahuu / bi kadin herseyimi bilir ya / biseyide bilme / tefal mutfak programi vardi / oda superdi / acaba niye artik yok
pastasini bizzat yemis bi insanimdir
superdir !!!

mom said...

evet yaparken oyle gusel anlatiyorki " aa ne kadar zevkli bende yapmaliyim" moduna giriyosun hemen, bence tv kanallari yeniden cikarmalilar...

hayal said...

Ne bileyim ben de bu tefalin kitabini almistim (Sanirim tefal tencereyle vermislerdi)ama gicik oldum; cunku tefal tencerenize koydugunuz gidalari tefal kasikla karistirip tefal rondoyla bicip tefal firinda pisirin uzerinde tefal mikserle cirptiginiz sosu dokun falan diye anlatiyordu. E bende bu tefal seylerinin hicbiri olmadigindan tariflerin hicbirini uygulayamadim :))

sumuklubocek said...

baba ve pic'i ben de okumak istiyorum, bakalim ne zaman...
ogrendigime gore imge kitabevi siparisleri hemen bekletmeden yolluyormus,
umarim kitaplarin gelmistir ve keyfini cikartiyorsundur...

mom said...

hayal tefalin o kitabindan bende de var ama bu farkli sanirim yani tefalle ilgili yok, birde bu program varken emel basdogan' in yaptiklarini not edip deniyordum illa tefal kullanman gerekmiyor:)) adamlar sponsor oldugu icin bol bol reklamda geciyo tariflerin icinde...

mom said...

sumuklubocek kitabim hala gelmedi:(
kardesim " dogum gununden once gelse bari" demeye basladi artik:)
hepsiburada dan verdim siparisi onlar biraz yavaslar bu konuda...

sammy said...

Merhaba Mom;
ben kitabı aldım. Çok güzel. Gerekli malzemeleri ve aletleri nereden alabileceğinizi bile ilave etmişler. Ben de en kısa sürede yapmayı düşünüyorum buradaki pastalardan. Hatta kendimi geliştirdikçe çizimlerimden karakterler yapacağım üstüne pastaların:)

mom said...

Merhaba Sammy,
Hosgeldin:) Benimde kitabim bu postu yazdiktan 1-2 gun sonra geldi ama pastalari yapabilmek icin baya malzeme lazim:)Onun icin su anda malzeme temini asamasindayim ama kendi cizimlerinden karakterler yapma cok iyi fikir benim oyle bir becerim yok onun icin kitaptaki sablonlarla yetinmek zorunda kalicam:)
Bende istek varda pek beceri yok sanirim:P

sammy said...

Mom;
Emel Hanımın kursu olsa ne iyi olur değil mi? Yerinde görmek ve uygulamak birinci elden güzel olurdu. Ama kitapta kursun olmadığı yazılmış yanlış okumadıysam:(

mom said...

Sammy, evet haklisin kursu olsa iyi olurdu hos olsa ben gidemezdim o ayri mesele ama yine de olmaliydi. Dogru okumussun kitapta tekliflerin oldugunu ama kurs acmadigini soyluyordu sanirim baska bir isi var...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails