Thursday, July 06, 2006

ka-ka adamin tuvalet maceralari


18 agustosta 2 yasini bitirecek olan oglusuma havalarin isinmasi sebebiyle tuvalet egitimi vermeye basladik. Bu hep korktugum bir donemdi ki hala oyle ama zamaninin cogunu benimle degilde annemle gecirdigi icin bana yapacak pek birsey kalmayacagini dusunuyorum.
Zaman zaman " bak bu klozet buyudugunde sen de buraya tuvaletini yapacaksin, istersen aparati koyalim gel otur"
sonuc: olumsuz...
Sonra annemin kavanoz calismalari basladi:)
Evde kucuk kavanozlardan birisi bu isler icin kurban olarak secildi.
Annem kavanozu tutup "hadi tugkan cis yapalim buraya" demis ve uzun sure beklemisler, beklemisler, beklemisler...
sonuc: kavanoz cekilince yere cis yapilir...
Kavanoz taktigi sonuc vermeyince toy's r us dan bir adet sandalye seklinde lazimlik ve 1 adet alistirma kulodu aldik. Bir hevesle geldik, edindigimiz bilgilere gore sıkmamak gerekiyordu alınan esyalar tugkana sevdirilmeye calisildi.
- tugkan bak ne gusel bir lazimlik hadi uykucu(uyku arkadasi olan oyuncak ayi) buraya cisini yapsin, gel uykucu bakalim otur buraya (o sirada saskin saskin anneye bakilmakta) aferin uykucu hadi bakalim ciss aaa uykucu harikasin cisini yaptin, alkis sana, oglum bak uykucu cisini buraya yapti hadi alkislayalim onu...sende oturmak istermisin bak bakalim rahatmiymis, sevdin mi oglum klozetini
sonuc:ses yok
- bak ne kadar cici bir kulot oglum bunu giyecek, bezi artik aticaz ve pisik olmayacak, bakarmisin annecim ne kadar gusel gel uykucuya giydirelim kobay uykucuya kulot giydirilir, oglus eline alip inceler
sonuc: (kulodu gostererek) anne cikar cikar!!!
Bu arada surekli uye oldugum mail gruplarini takip halindeyim cunku benim durumumda olan bircok anne var, tuvalet egitimi konusu olmayan birgun yok, yanliz olmadigimi bilmem ayrica bir sevinme sebebi, gelen maillere bakip diger anneler hangi asamalardan gecmis fikir sahibi oluyorum.
Iste bu bakinmlar esnasinda Jan Faull adli bir yazarin (isi rast gitsin..) " Anne tuvaletim geldi" diye bu konuda yol gosterici bir kitabinin oldugunu ogrendim. Acaba yararli mi degil mi? Yabancilarin egitim sekilleri bize uyar mi? Alsam mi almasa mi? derken dun aksam gezdigim alisveris merkezinin kitap bolumunde kitapla yuzyuze geldim ve tanidik birini gormus kadar sevindim. Hemen kaptigim gibi kasaya yoneldim. Eve gelip oglusumu uyutunca kitabi elime alip basladim okumaya, okudukca egitim seklinde uyusmazlik olabilme ihtimali hakkindaki dusuncemin dogru olmadigini farkettim, verilen taktikler mantikli, anlasilir. Herkesin anlayabilcegi anlasilmaz terimlerden uzak bir kitap.
Kitapta su ana kadar okudugum yerlerden edindigim bilgilere gore, tuvalet egitimi 2 yasindan sonra verilmeli, her cocuk farkli oldugu gibi tuvalete alisma surecide farkli.
Bunun yanindan cocugun bezini birakmaya hazir oldugunu gosteren bazi isaretler var;

  • Cocugun bezi en azindan 1,5 saat kuru kaliyor mu?
  • Cocugunuz bezine kaka yaptigi sirada oyun oynamayi birakiyor mu?
  • Cocugunuz yurume ve kosma heyecanlarini atlatip oyuncaklariyla oynarken egleniyor mu?
  • Cisini ya da kakasini yaptigi sirada bunun farkina variyor mu?
  • Tuvalete gitmesi gerektiginin sinyalini veriyor mu?
  • Yemek pisirmenizi, tiras olmanizi ya da alisveris yapmanizi taklit ediyor mu?
  • Tuvalete bebek ya da oyuncak hayvanlar koyuyor mu?
  • Sizin tuvaletinizi yapmanizi izlemek icin takip ediyor mu?
  • Tuvalette oturmaktan korkmayip kendini rahat hissedebiliyor mu?

Bunlarin yaninda cocugu duzenli olarak 2 kere lazimliga ya da tuvalet aparati ile beraber oturtmak gerektigini soyluyor Jan amcam, tabi bu is icin duzenli zaman ayirmak ve sabirli olmakta isin puf noktalarindan...

Yine okudukca burada sizinle bilgilerimi paylasirim.

Tugkan' a adini sordugumuzda sag eliyle gogsune vurup ka-ka diyor ama tek basina "tugkan de bakiyim" dedigimizde " Tuukan" diyo, gecen gun teyzesine kendini gosterip ka-ka adam demis cok hosuma gitti, oglusum buyumuste adam olmus:))

Birde bugunlerde "seviyom" demesini ogrettik, bazen oynarken ya da uyumak icin yataga yattigimizda "anne , seviyom" diyo, bu sabahta uyandiktan sonra gogsume yatti ve 15 dk oyle durduk, hayatimin en guzel 15 dk.siydi bu....

16 comments:

mom said...

bence de bize kolay gelsin:)
bu haftasonu bu ise zaman ayirmayi dusunuyorum bakalim ne kadar yol alabilecigim...
kitabi okumaya devam ettikce bilgilerimde devam edicek cunku bu onemli bir konu, birde insan paylasinca ve senin durumunda baska insanlar oldugunu gorunce daha rahat oluyor

Annelog Atölye said...

Konu mühim Mom, bizim de yaklaşıyor o zamanlar:(

mom said...

annelog sen daha tecrubelisin bu konuda gerci kiz ve erkek cocuklar farklilik gosteriyomus...
bakalim bu kitap bana baya fikir yeriyo okumadan once daha panik haldeydim :)

sevilay said...

ayy o 15 dakilalar bizde de bazen oluyor, cok hosuma gidiyor benim de.

Bu cis konusu bizide bekliyor, türkiye de baslicam, tuvaleti alistirmaya, bakalim olacakmi. Samet kakasini yapaca zaman, bir köseye cekilir ve ka-ka der, onu rahat birakacaksin, yoksa kiziyor ve el isareti yapiyor, git diye. Tüvalete girdigi zamanda cisss diyor ama tabi ki oturmuyor. Samet 02.11. de 2 yasina girecek, cok erken mi basliyacagiz bilmiyorum ama annemin degisine göre, biz 1,5 yasinda birakmisiz bezi, insallah bizde de öyle olur ve cok zorlanmayiz.

Su kavonoz isi de cok hosuma gitti, :))))

KOlay gelsin size canim.

Selamlar

mom said...

sevilay onceden evet dha erken baslaniyormus tuvalet egitimine ama kitapta (bende amma reklamini yaptim:)) 2-3 yas arasi diyor, tugkan' da 2 yasini bitiriyo agustosta bence iyi bir donem hem yaz daha kolay alisir diyorlar
kavanoz iside halamin taktigiymis ama bizde pek ise yaramadi:)))
dur bakalim daha ne hallere giricez bu minikler yuzunden:))

hayal said...

Cocugun bu donemde kakasini vucudunun bir parcasi gibi gordugunu ve ondan ayrilmamak onu kaybetmemek icin tuvalete yapmak istemedigini okumustum bir yerde

Yazarken Eğlenen Adam said...

Ben bilmem ben Anne bitiii diye bağırırdım annem gelip çıkımı silerdi.. Eğitim meğitim yoktu eskiden bırakalım böyle şeyleri ben o eğitimi kediye verdim apla yapma yaf. :)))

Bİliyom yalan söylüyorum külliyen... :D

mom said...

hayal evet haklisin bir tanidigimizin cocugu bunu asiri derecede yasiyordu ve psikolojik destek almak zorunda kalmisti benimde korktugum bu tur olaylar...

mom said...

atonica kardis kasindin sen gel bakalim benim oglusuma da ogret o egitimi kediye vermissin tecrubelisindir :)) ben hayatimda kediye bile tuvalet egitim vermedim
cocugun oldugunda gorcem ben seni sen daha dur sesimi cikarmiyom :))

vintage biscuit said...

bunlari iyi ogrenmekk lazimmm:))))

mom said...

gulun gulun siz gorcem ben sizi :)))

Papatya said...

Merhaba
ben de bugünlerde 2,5 yaşındaki kızımı tuvalate alıştırmaya çalışıyorum. Daha ancak 2 hafta oldu. Önce 1 haftada büyük bir başarı, galiba öğrendi bu işi dedik. Ama bir iki gün sonra ne zaman çişi gelse yere yaptı ve yaptıktan sonra söyledi. Ben de okuduğum kitaplarda gördüm ki bu tuvalet eğitiminin 2 ileri 1 geri gitmesi normalmiş. Hakikatten bugünlerde yine düzeldi. Genellikle bir kazaya uğramadan yetişiyoruz tuvalate. Söz ettiğiniz kitap ilgimi çekti. Ancak Türkiyeye gidince alabileceğim.
Tekrar görüşmek üzere.. Ben de beklerim, Sevgiler...
Papatya

mom said...

Merhaba Papatya ve hosgeldin:)
2 ileri 1 geri gitme olayini bende kitaptan ogrendim ve cok sasirdim, duyduklarim tam aksiydi ve "bir kere baslarsan geri donme iyi olmaz" tarzi seyler beni daha geriyordu, bu kitabi okudukca rahatliyorum gerci siz baya yol katetmissiniz.Biz cok basindayiz umarim bu yaz halletmis oluruz:)
Sevgiler,

Gün said...

Bu kitap sayesinde 3 günde hallettik biz wc egitimimizi :) Darısı başınıza.

mom said...

gun ciddimisin ne kadar cabuk ne gusel keske bizimde oyle olsa ama tugkan pek hazir degil sanirim bu olaya ve ben bu haftasonu gelisme kaydedecegimi dusunuyodum ama hicbirsey olmadi:(

hcr hobi atölyesi said...

merhaba benhacer benimde 14 aylık oğlum var o güzel tariflerinden ve tuvalet bilgilerinden yararlanıcam teşekkürler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails