Friday, July 14, 2006

seker hamurlu pasta denemesi


Seker hamuru ile suslenmis pasta denemem bana gore basarisiz oldu, gerci bu iste acemiyim ilk defa boyle birseye kalkistim ama daha guzel birseyler ortaya cikaracagimi dusunuyordum...
Neyse zamanla elim alisinca daha guzel seyler yapabilirim herhalde. Kardesimin dogum gunu icin bu pastayi yapmistim ama dogumgunune kadar bitti. Elimde sadece kirmizi gida boyasi
vardi ve pasta susu hazirlamak icin hicbir yardimci alet yoktu. Ne yapabilirim diye dusunurken gecen gun bahsettigim Emel Basdogan' in pasta yapimi adli kitabina bakmak aklima geldi.
Daha onceden aklin nerdeydi hem kitabin gelmesi icin dort gozle beklemedin mi diyceksiniz simdi ama kitaptaki pasta suslemelerini yapmak icin baya alet ve malzeme gerekiyor
onlari bir araya toplamak zamanimi alicak.
Neyse yine de fikir olsun diye goz gezdirirken seker hamurundan yapilmis guller ilgimi cekti hem tek renk gida boyasi ile yapilabilecek en iyi sey buydu.Hamur tarifini bahar hanim verdi birkez daha burdan tesekkur etmek istiyorum. Hamur hazirlama kismi rahat bir sekilde
atlatilip sevinc cigliklari atildiktan sonra tiramisu icin hazirlanan kremadan hazirladim ve hazir pastabanin arasina ve ustune koydum.Biraz sogumasi icin buzdolabina koyup seker hamurum ile oynamaya basladim, disarida durdugu icin sanirim elime yapismaya baslayinca kendi kendime panik yaptim. Nisasta ile yogurunca biraz duzeldi ama durdukca yine yapismaya basladi,
kendimi oyun hamuru ile oynayan bir cocuk gibi hissederek guc bela gulleri yapmayi basardim. Sivi glikoz bulduktan sonra birde onunla seker hamuru yapmayi deniycem.Aslinda niyetim pastanin ustunu tamamen seker hamuru ile kaplamakti ama bu tariften yapilan seker hamuru acarken dagiliyor.Neyse bu konuda ki calismalarim devam edicek.
Dun aksam pasta almak icin pastaneye gittigimizde oglusuma agustos ayinda yapacagim dogumgunu icin pasta orneklerine baktim bana kalsa gecen seneki gibi winnie the pooh lu bir
pasta olucakti ama millete benim winnie sevdamdan gina geldi...
Cok sevdigi icin Barney' li bir pasta olabilir diye dusunmustum ama Barney' i taniyan bir pastaci cikmadi karsimiza.Soyledigimizde bize uzaydan gelmisiz gibi bakinca bu istende vazgecmek gerektigini anlamis bulundum.
Geriye yine olusumun cok sevdigi arabali bir pasta yaptirmak kaldi, katalogu karistirirken kardesim ustunde rengarenk treni olan bir pastayi gosterdi. Aslinda kocaman bir araba
seklinde olan pasta daha cok hosuma gitti ama 50 kisilik oldugunu duyunca ondan da vazgectim cunku 20-25 kisilik olmasi gerekiyor.
Yanliz pastanedeki cocuklardan biri cok komikti, ben katalogdan bir pastayi gosterip bu pasta kac kisilik diye sordugumda yuzume endise ile bakip 5 bilinmeyenli bir matematik problemi sormusum gibi
-20-25... 30-35 dedi
-e iki sayi arasinda cok fark var,bilmiyosun yani?... pastalar hakkinda baska bilgisi olan yok mu?
-var surdakine sorabilirsiniz...
pastaneden cikinca kardesimle gulmeye basladik ve evdede uzun bir sure esprisi devam etti.
Sonuc olarak pasta siparisi icin henuz erken oldugunu soylediler zaten gecen seferde 1 ay onceden siparis verdigimde garip garip bakmislardi, napayim unutuyorum ben
unutkan bir insanim...
Pastaneden sam fistikli ve cikolatali bir pasta aldik, oglusum cikolata sosuna batirilmis ciceklerin ikisinide yedi hatta yerken zevkten dort kose olmus olmali ki kendini kaybedip sandalyeden duserken annem son anda yakaladi yoksa Alice harikalar diyarinda ki yumurta adam gibi
yuvarlaniyordu:)
Bu sabah oglusum ile ayrilirken yine agladi hergun aglamiyor
ama boyle agladigi zamanlarda kendimi cok kotu
hissediyorum...

26 comments:

sammy said...

Mom;
bence ilk deneme için çok güzel olmuş. Heleki gerekli aletlerin eksikliği düşünülürse. Ellerine sağlık:)

mom said...

sammy, saol bu sozlerin moral oldu bana cunku sonuc karsisinda baya hayal kirikligina ugramistim:)

Doruk said...

Bence de ilk denemeye göre süper, bir dahaki sefere Emel Hanım'ın tarifi ile yap, ne kadar kolay açıldığına şaşacaksın. Tüm pastayı şeker hamuru ile kapladığında çok daha şık bir görünüm elde ediyor insan.
Bir de oğlunun doğumgünü Ağustos'un kaçında, eğer İstanbul'da oturuyorsanız ve Ağustos'un sekizinden sonraysa, seve seve onun için Barney'li bir pasta tasarlayabilirim. Sevgiler.

mom said...

burcu begendigin icin cok tesekkur ederim senin gibi usta birinin bu sozleri cesaret veriyo bana,
ben istanbulda yasamiyorum onun icin glikoz icin gelmek gerekiyor, oglusumun dogumgunu 18 nde, yine de ince dusuncen icin cok tesekkur ederim:)
Sevgiler,

Annelog Atölye said...

Ben şimdiden kolay gelsin diyeyim Mom:)

mom said...

annelog saol insalla kolay gelir:)

Doruk said...

Madem öyle orada bulamazsan sana glikoz şurubu ve jelatin kargolayabilirim. Bir mesajın yeter. burcu@cigirelektronik.com
Sevgiler.

mom said...

saol burcu dedigin gibi burda bulamazsam seni rahatsiz ederim ilgin icin cok tesekkurler:)

vintage biscuit said...

WOUWWWWW SUPERRRRRRR
YUMYUMYUM :))))
BU ARTADA FOTO DA pek hosss CIKMISSSS

Anonymous said...

Bu nedir şimdi, önce "hayal" sonra sen.
Benim de pasta yapasım geldi şimdi.
Bu arada ben de düşünmekteyim; YAREN'in ağustostaki doğumgünü için bir pasta.
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor..

Suleyman Ve Ben said...

Merhaba mom,

Senin pasta resim cok cok guzel.

"Ellerine saglik" = Health to your hands :)

Suleyman Ve Ben

aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

cok güzel görünüyor pasta

hayal said...

bence ileri derecede basarili gorunuyor
listeme eklemeliyim sanirim

mom said...

vintage biscuit yok be guselim o kadar gusel degildi pasta at kafadan bilgi yarismasi gibi oldu:)

mom said...

seyda sizindemi agustos ta dgunu bizdede aynen o zaman kadar pasta denemeleri yapsak dgunu pastasini kendimiz yapabilcek duruma gelebilirmiyiz acaba?ama bende seker hamuru yapmak icin ne glikoz var ne de jelatin...:(

mom said...

frosy maalesef oyle yurdum pastacilari barney den bi haber, kardesim bi dukkana girdiginde o karakteri 2 sene once falan yapiyoduk pek tutulmadi onun icin artik yapmiyoruz demisler, ama ddim barney o kadar eski degilki dusundum ve sonradan aklima geldi sanirim dinazor denver dan bahsediyo demekki pastacilarin tanidigi birtek dinazor var o da denver:)

mom said...

suleyman hosgeldin:)
pastami begendigine sevindim ama daha cok calismaliyim...
"afiyet olsun"=good appetite :)
yine yaz:)

mom said...

agua cok tesekkur ederim:)
hayal saol tamam ben gazimi aldim artik bu gazla cesit cesit pastalar yaparim tabi malzemelerimi toparladigimda..:(

Anonymous said...

Mom; benim biraz deneyimim var. Ben yapınca blogda yayınlarım. Ama hiiç öyle glikoz falan düşünmemiştim:)) Off daha öğreneceğim çok şey mi var?? E benim yaptıklarım da gayet leziz oluyo ama. Bide ben pandispanya kekinin ununu hazır kullanıyorum da ondan olabilir mi aceba:((?
Yaren'in d.günü ise evet ağustosta.8.8.2006da Yaren 1 yaş diyeceğiz inşallah:))

mom said...

seyda; glikoz ve jelatin ile cok gusel hamuru yapiliyor istedigin gibi acabiliyorsun, bu isle ilgili ogrenilecek cok sey var...
ben simdilik pandisyayi hazir aliyorum, yeni aldigim pasta yapimi adli kitapta pandispanya tariflerini deniycem bundan sonra...
sizinde dogumgunu gelmis catmis:)

ibeking said...

mom bende ne zaman işe gelirken oğlum ağlasa öğlene kadar kendime gelemiyorum..napıcaz??

mom said...

ibeking sorma bu isi valla ben icinden cikamadim, hayir birak isin garip yani haftaici bu kadar ozlerken haftasonlari da birbirimizi yiyoruz:))

Doruk said...

Bak ne buldum:) Belki bundan faydalanırsın. http://www.beyazfirin.com/butik_kp7.asp

mom said...

burcu sen bir harikasin ne diyim:) barney li pasta super ve digerleri fikir acisindan cok gusel, oglusuma barney li pasta yapacak kadar usta degilim su anda ama ilerde mutlaka deniycem cok tesekkur ederim.
Internetten glikoz ve jelatin satan biryer bulamadim henuz, istanbulda olup dgunu icin buraya gelicek olan arkadasimdan rica ettim orda pasta malzemeleri satan bir yerden bakicak insalla isim rastgiderd kavusurum arkadasima ve malzemelerime:))

Anonymous said...

Aman TANRIMMM neler dönüyor burrrda ne pastası ne glikozu ne jelatini kardeşim yaa içim fena oldu gidip kesme şeker yalıycam şimdi haa :))
o görüntüye kurbaaan olurum ben yerim onu ben yerim...

tatlı krizimi tatlıya bağlamam lazım bana müsade...

mom said...

nagish kesme seker ha o da gusel:))
pasta islerine basladim artik ama malzemem yok ayri mesele:))))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails