Friday, November 11, 2005

BILIN BAKALIM BU NEDIR?


BILIN BAKALIM BU NEDIR?

Birseye benzetebildiniz mi? Bir icecek ama ne??
Gecen gunlerde artik kis geldi portakalin tam zamani deyip almistik. Eve gelince heveslenip suyunu siktim ama o da neee, limondan bile daha eksiydi bu portakallar. Bir daha yuzune bakan olmadi, zira evde benden baska eksi seyler seven bulunmadigi icin kimse bir girisimde bulunmadi.Portakallar yenecekleri gunu beklemek uzere balkonda ki yerlerini aldilar.
Gecen aksam portakallara bir sans daha vermeye karar verdim. Esim annem ve ben uclusu olarak butun portakallarin suyunu cikardik:) Oglusumda kati meyve sikacagi calistikca korkup aglayarak bize yardim etti. 1 Kilo portakaldan yaklasik 300 ml su cikmasi azmimizi kirmadi, madem bu kadar ugrastik icmeliydik.
O gunde gribe hosgeldin partisi verdigimiz gundu. Sevincten hapsuruklarla karsiladik gribi. E evde bu kadar hasta varken bol ihlamurun iyi gelcegini dusunerek, bir suru ihlamur kaynattim. Sonra annem portakal suyuna bakarak " bu portakalar cok eksi , ihlamurun icine limon niyetine koysak ne olur" diye bir fikir ortaya atti. Denemeye degerdi, kaybedecek birsey yoktu:) Ihlamur ve kopuklu portakal suyu karisinca ortaya bu goruntu cikti.
Tadina gelince portakal aromali ihlamur fikrini oy birligiyle tuttuk. Yeni tadlar zaten hep ilgimi cekmistir bu sayede yeni birsey kesfetmis olduk. Denemeniz tavsiye edilir.
Bu aralar dogum nedeniyle kaybolan hafizami geri getirmeye calisiyorum. Yapacagim iki isden birini mutlaka unutunca bunun icin birseyler yapmak gerektigine karar verdim. Sirf bu yuzden bir ara basketbol maclarina merak salmistim. Kim kiminle nerede mac yapiyor. En basarili basketbol takimlari hangileridir. Nba sitesini ve skorlari takip etmeler falan boyle ciddi girisimler icindeydim. Oglusum uyudugu zamanlarda beni basketbol maci izlerken gorebilirsiniz. Sonra bu isin bana gore olmadigina karar verdim. Bir kere boy kompleksine girmenize neden oluyorlardi. Ayrica kotu anilarin hatirlanmasi cabasiydi. Atletik bir vucudunuz olmamasi nedeniyle lise yillarinda basketbol takimina girememek, arkadasinizin kardesinin attigi topun tam kafaniza gelmesi nedeniyle yildizlarla tanismak, acemilikten elinize carpan topun parmaginizi zonklatmasi gibi sevimsiz bir suru sey.
Basketbol macesari boylelikle sona erdikten sonra konuyu arkadaslarima danistim. Herkes birseyler soyledi, demir haplari, cinko takviyesi, vitamin takviyesi, beyin jimnastikleri onerilenler arasindaydi. Aktardan isirgan otu cayi almaya gittigimde camda yazan yaziyi gordum. Cinko cayi mucizevi hafiza acici, bu tam bana goreydi hemen almayilim dedim. Saticiya sordum dogrumu diye " abla super, muthis birsey" dedi. Hemen aldim ve yeni bir zafer kanamis edasiyla evimin yolunu tuttum, porblem kalmamisti, hafizama kavusacaktim artik. Sabah- aksam birer bardak icmek beni super hafiza yapicakti. 2-3 gun ictikten sonra kendi kendimi dinlemeye basladim. Bir degisiklik yoktu.Hala sabah ise geldigimde evden cikarken unutmayayim dedigim seyi unutuyordum. Sonuc husren. Ustelik simdi cayi da icmeyi unutuyorum, pek ise yaramadi galiba bu ghinko biloba cayi...
Baska onerisi olan??

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails